Gå til innhold

Dere med høyere utdanning; har dere venner uten utdanning utover vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har høyskoleutdannelse, og har venner med både yrkesutdannelse høyere utdannelse enn det jeg selv har, både renholdere, snekkere, leger og advokater, mannen min har yrkesfagligutdannelse, han tjener uansett det tredobbelte av det jeg tjener og er like engasjert i politikk og samfunn som mine venner med høyere utdannelse.

Er jo selvsagt forskjellige ting man snakker om til hver enkelt, men ville ikke vært foruten variasjonen, det hadde blitt utrolig kjedelig tror jeg.

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, er vel ca 50/50 tror jeg.

Skrevet

Dere høres jo sjarmerende ut..."Kan jeg få se CV'en din før dere kommer på middag?"

Hoho!

Skrevet

Ja, det har jeg, opptil flere :) Sambo har ikke høyere utdanning, men har jobbet som profesjonell danser siden han var 18 år, derfor er jeg også i et miljø der endel ikke har høyere utdanning.

Annonse

Skrevet

Det har jeg :) Har selv utdanning på vgs nivå (helsesekretær). Har også venner med høyere utdanning. Men jeg merker det er kamp om jobbene. De fleste med høyere utdanning har ikke klart å skaffe seg jobb, og jobber i butikker osv. De jeg kjenner med utdanning fra vgs, har alle jobber innenfor det yrket de er utdannet som (frisør, barnehage,hudpleier, kokk).

Vi skulle jo gjerne hatt bedre betalt da! :)

Skrevet

Så ikke at spm var kun til de med høyrere utdanning! Men men :)

Skrevet

Ja, det har jeg. Selv er jeg sykepleier (3-årig høyskoleutdanning) og tar videreutdanning i psykiatri nå. Samboeren min er pilot. Vi har venner som er frisør, kokk, ergoterapeut, jurist, tømrer, selger uten utdanning, lærer, eiendomsmegler osv. Berikende ja, som andre her sier:)

Skrevet

Jeg er utdannet sivilingeniør med mer, mens min mann har fagbrev som platearbeider. Jeg anser ikke utdanningsnivå som relevant for hvem jeg velger inn i vennekretsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...