Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Det har ikke jeg. Slett ikke noe bevisst valg, men alle jeg er venner med per i dag har høyere utdanning.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har en stor og variert venneflokk, og de har forskjellige bakgrunn. Noen har lang utdanning og noen har ikke utdanning.
Mom2Two Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, ikke som jeg kommer på faktisk, men har noen venner som ikke har veldig lang utdannelse. Det blir jo lett litt sånn at man har venner i samme "kategori" uten at det er et bevisst valg.
FanteGuri Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Har venner som ikke ble ferdige med vgs, fordi de ikke var motiverte, og venner som har tatt like lang utdannelse som meg, 3-årig høyskoleutdanning.. Mannen min har yrkesrettet videregående utdanning. Jeg ser på både mannen min og vennene mine som likeverdige, uansett utdanningsnivå, men har mange ganger følt at de tror, at jeg tror jeg er bedre enn dem fordi jeg har gått 3 år på høyskole..
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Jo, jeg har hele spekteret fra venner som ikke fullførte mer enn det obligatoriske til venner med doktorgrad :-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Nei- har faktisk ikke det - har faktisk aldri tenkt over det før- men ikke bevisst - hadde de ikke hatt utdanning hadde det ikke spilt noen rolle - bare de hadde vært som de er- men jeg er nok en snobb også, som styrer unna folk som ikke har særlig med hjerneaktivitet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 hmm nei jeg tror jeg bare har venner med høyere utdannelse, med unntak av min svigerinne. Ikke bevisst og har ingen fordommer, men henger mye med de fra studietiden og her vi bor er det veldig mange akademikere så da blir det til det.
uhhuhher Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Huh, det har jeg aldri tenkt på. Har sikkert det, men ikke blant de nærmeste.
Miss Misantrop Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde... Dvs jeg har 5 nære venninner. Vi har kjent hverandre en evighet, noen har hengt med helt siden barneskolen. Kun en har ikke master (to med phd) og hun hadde ingen utdannelse utover videregående (faktisk gjorde hun ikke ferdig videregående før langt ut i 20 årene) men nå er hun ferdig barnevernspedagog. Min forrige partner (død) hadde ikke videregående skole, men en svært god jobb og jeg var kjempestolt av han for det han fikk til. Mange får jo også venner gjennom studietiden og da blir det opplagt flere utstuderte røvere i samme kurv.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, selvfølgelig! Har venner med all mulig slags bakgrunn, og er like glad i dem alle sammen :-)
Gjest Antarctica Skrevet 6. oktober 2009 #14 Skrevet 6. oktober 2009 Mine er litt av hvert, men siden en del av vennskapene ble etablert i studietida så er mange av dem fra samme segment som jeg. Og de som er på samme arbeidsplass har litt samme studiebakgrunn, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #15 Skrevet 6. oktober 2009 Nei. Trives nok best sammen med utdannede kanskje. Kommer fra en familie med høy gjennomsnittsutdannelse, og alle vennene fra gymnaset har tatt høyere utdanning, samt at jeg fikk noen gode venner under studiene og senere gjennom jobb. Har holdt kontakten med en venninne fra barneskolen veldig lenge. Hun er frisør, men nå lever vi på forskjellige planeter så det blir lite kontakt. Jeg tenker jeg lever opp til fordommene?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #17 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, igrunnen ikke. Om vi bodde på hjemstedet mitt hadde jeg hatt det, men etter 7 års utanning og et par år med jobbing i byen så er det ofte litt vanskelig å ta opp tråden igjen. Jeg har en stor bekjentskapskrets, og der er noen. Men de har ofte en fremmedkulturell bakgrunn.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #18 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke blandt mine nære venner. Jeg har bare kontakt med folk fra vgs fra hjemstedet mitt, og der har alle tatt noe høyere utdanning. Her vi bor nå utgjør studietiden grunnlaget for vennekretsen, og jeg har vel rett og slett ikke møtt noen uten høyere utdanning.
S. Skrevet 6. oktober 2009 #20 Skrevet 6. oktober 2009 Jepp, til og med noen som ikke har fullført VGS
Oktober-barn Skrevet 7. oktober 2009 #22 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, jeg har gått 3 år på Universitet på førskolelærer. Samboeren min, som er snart far til mitt barn, har ikke fullført vgs en gang. Bryr meg ikke noe om det, han har en god jobb, faktisk lik lønn som meg.
Tweak Skrevet 7. oktober 2009 #23 Skrevet 7. oktober 2009 Jepp, salig blanding her! Har venner som har yrkesfaglig vgs, venner som har halvferdig høgskoleutdannelse og venner som har universitetsutdannelse. Samboeren min er tømrer for eksempel! Jeg har mastergrad og satser på en doktorgrad etter hvert. Vennskapene jeg har er avhengig av så utrolig mange faktorer og utdanningsnivå er ikke en av de. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #24 Skrevet 7. oktober 2009 Det viktigste for meg er at mine venner har empati, moral og er til å stole på .....Da spille rutdanning noen rolle... Det er også viktig at det er folk med samm arbeidsmoral osm meg..SOm vil jobbe for å være økonomisk selvstendig, og som ikke ligger og vener på alle sine "rettigheter". Jeg har kuttet ut folk osm snakker om at de har så og så mange sykedager igjen å bruke, har 5 sykebarn dager igjen de skal ta ut. at de skal sykmelde seg i desember (når det bare er september) osv osv....Jeg har omgått en del slike, men jeg har kutte de ut, eller de har kuttet meg ut, for jeg sier fra hve jeg mener om slikt....Når man snakke rom at "huff, jeg må jobbe fullt i hele sommer for å tjene meg opp rettigheter til full lønn under sykmelding",- så får jeg ikke til å holde kjeft......Når man forteller at man skal sykmelde seg under ferien, fordi man har tenkt å dra på ferietur på vinteren......Og ikke vil ta ut ulønnet ferie...... Da MÅ jeg si noe...... SLik mister man visstnok venner av...Utdannelsesnivået til disse var litt forskjellig, så det har ingenting å si på slike holdninger..De kommer vel hjemmefra har jeg inntrykk av....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #25 Skrevet 7. oktober 2009 Anonym 08.29 Dette spørsmålet var stilt til de som HAR høyere udanning. Har du det? Virker ikke slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå