Gå til innhold

Privatskole i Oslo - fra 1. trinn ? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OIS er jo ekstremt dyr, og har hørt en del negativt om den skolen (men også mye positivt). Ulempen er vel at det egentlig er ganske stor gjennomtrekk, altså mye utskiftninger (mange diplomatbarn som bare bor her i 4 år før de flytter til neste land osv.).

Hva mener du med tilsvarende? Har jo ikke en internasjonal skole på norsk?

St Sunniva er kjent for å holde veldig høy kvalitet. Det er en privat, katolsk skole.

Den franske skolen er vel mest kjent for ekstrem disiplin hehe..

Den tyske skolen har ikke jeg sansen for læringsopplegget til, men det er nå meg.

Heller ikke sansen for Steinerskolen i det hele tatt, men dette er veldig individuelt!

Du må jo tenke på grunnen til at du vil at ungen skal gå på privat skole. Noen av de offentlige skolene i Oslo er ranket i toppen i forhold til resultater (også over disse private).

Annonse

Takk for svar:)

Med tilsvarende mener jeg en nøytral skole, som ikke har fokus på relgion eller særspesielle tilnærmingsmåter til læring. Ønsker hovedspråket skal være norsk.

Vet du hvor man finner "ranking" over skoleresultater i Oslo?

Har lyst til å gi jenta mi, som er en helt vanlig jente, en best mulig tilnærming til skole og læring. Helt fra starten.

Jeg personlig kan ikke skryte av min offentlige skolegang. Tvert i mot.

Hehe, nei det vet vel alle. Poenget er vel bare at det er vel ingen god idè å velge en skole med eneste kriterium at den er privat. Det trenger ikke være et kvalitetsstempel.

Rankingen er vel basert på landsdekkende prøver i de sentrale fagene på ulike trinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...