MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Kanskje litt dumt spørsmål :/ Er det eneste som frister for tiden..... Er sånn uten tilsatt sukker....
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, ikke farlig, men det kan ha lakserende effekt som evt kan gi deg løs/dårlig mage.
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Min mor sa at det ikke var bra å drikke mer enn 1 glass appelsinjuice pr. dag og skyldte på nyrene eller noe? Hm..stor sannsynlighet for at hun bløffa:)
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 også er det vel ikke helt bra for tenna med syren i juicen da, om man overdriver inntaket... men da kjøper du en sånn pro emalj tannpasta, så kan du ha litt bedre "samvittighet" :=)
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Fra lommelegen om spm. om appelsinjuice i større mengder: Overdosering av vitamin C kan gi dannelse av nyresten. Diaré kan også forekomme. I og med at vitamin C øker opptaket av jern, kan mye vitamin C over lang tid føre til for høye jernnivåer i kroppen. Tannleger advarer mot syren.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2009 Får håpe hun gjorde det. Hehe:) Eg drikker bortimot en liter hver dag..... Klarer meg ikke uten. Tror eg er blitt avhengig....
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 og... Den har for mye c-vitamin. 1dl gir deg 50% av anbefalt dose. det vill si at ett glass gir deg over d maksimalt anbefalte inntaktet per dag.
kokosyklus Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 MÅ IKKE PUSSE TENNE FØR EN TIME ETTER INNTAK AV JUICE:) Viktig viktig sa tannlegen til meg:)
kokosyklus Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 MÅ IKKE PUSSE TENNE FØR EN TIME ETTER INNTAK AV JUICE:) Viktig viktig sa tannlegen til meg:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Dersom du bare er "avhengig" for en periode bør det nok gå bra. C vitamin er et vannløselig vitamin og overskuddet skilles ut med urinen. Syren bløtgjør emaljen, du bør ikke drikke juice før tannpuss som nevnt. Selv om juicen ikke er tilsatt sukker så er den full av fruktsukker og gir kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå