Gå til innhold

Hardt nederst på magen.. Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt ganske hard nederst på magen. Som om musklene er spente hele tiden. Er det andre som har det sånn? Jeg trodde det var litt tidlig, men hva vet jeg.. Er førstegangs.

Er et sted mellom 7+6 og 8+3 i dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, jeg er 7+1 og synes jeg er ganske hard nederst på magen ja...kjennes ut som harde muskler! Er gøy å få tegn til litt "mage" selv om det bare er i form av disse harde "musklene"...Hurra! Lykke til videre i svangerskapet! Er førstegangs jeg også!!

Skrevet

Hei på deg : )

Takk for svar!

Greit å vite at det er flere også! Satser på at dette er et godt tegn :-) Er likevel litt redd for at jeg skal få veeeeldig tidlig mage! Jeg har ikke helt fullstendig flat mage fra før, så spørs hvor lenge jeg kan skjule meg bak videre og videre topper ;-)

Skrevet

hehe, samme her...har litt "blubbete" mage i utgangspunktet, og nå er den oppblåst og står rett ut etter lunch-tid....blir mange vide topper og tunikaer om dagen ja...glad det er på moten!

Skrevet

slik e den hos meg også, og eg føler meg konstant oppblåst. er 4+ uker

• 2 uker senere...
Skrevet

Samme her også, jeg er 3 eller 4 uker på vei :) Noen sm hvet hvordan jeg kan finne ut nøyaktig, hvor langt jeg er på vei?? Hun på legekontret sa bare jeg var 3 eller 4 ukr på vei... Men greit å vite nøyaktig da ;)

Skrevet

Jeg kan hjelpe deg. Når var din siste mens og hvor lange sykluser har du?

Skrevet

Min første dag i min siste mens var 10.september.

Har d sånn: mensen 2 uker -eggløsning, 2 uker mensen osv :)

takker forr hjelp :)

Skrevet

Da er du 5 uker på vei i dag, og vil få termin den 19. juni. Da skulle du hatt mensen for en uke siden du da?

Grattis forresten : )

Skrevet

Så kjekkt :):) BIM testen sier 20.juni, så da er det nok rundt der ;)

ja, skulle hatt mensen sist uke.

Tusen takk!!! :) Å til deg også, med graviditeten og god hjelp !!! ;)

Skrevet

Det er dagene. I dag er du 5+0 og i morgen vil du være 5+1 så går det sånn til du er 5+6 og dagen etter det (vds om en uke) er du 6+0. Skjønner? : )

Skrevet

Jeg kjente livmoren kant i kant med symfysen veldig tidlig. Antagelig rundt uke 6-7 og siden har jeg kjent at den har "krøpet" sakte men sikkert oppover. Den kjennes ikke lik ut utover dagen, og noen ganger kunne jeg nok beskrevet det litt som deg. Forskjellen er kanskje at magemusklene er over hele bredden av magen, mens når jeg kjenner at livmoren er litt hardere enn ellers så kjenner jeg at det som er hardt ikke breier seg like mye utover (vanskelig å forklare). Den går liksom ikke helt ut til lår-/hoftebenet...

Lurer på om det ikke er livmoren som kommer snikende dere kjenner...??

Skrevet

Ja, tanken slo meg faktisk i morges og nå som jeg er 9+2 - 9+6 er det vel kanskje mulig også. Kjenner det ikke så godt nå i kveld, men kjentes litt annerledes da jeg sto opp i dag... Rart, men det er jo et godt tegn da :-)

Skrevet

Jeg hadde det sånn selv på den tiden, har gått over her. Er i uke 11+3. Jeg leste et sted at i mellom uke 11-13 vil livmoren flytte seg oppover i magen.

Kanskje det er livmoren som gjør at vi blir så harde. For den er jo på størrelse med en appelsin i uke 8 hvis jeg husker riktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...