*falafel* Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Har en baby på 5 uker som er veldig redd for alt nytt. Helst må alt gå etter hennes så langt faste mønster, og tar jeg hun ut av det blir det skikkelig krise. Eneste som er greit er å trille tur med vogna, men prøver jeg bilstolen er det fælt. Var med på type barseltreff, og da ble det hylgrining og masse gulping, hun var ikke til å stogge. Igår var jeg med henne til en behandler, og da skrek hun i en time sammenhengende(ikke pga behandlingen, men fordi hun ikke var i kjente omgivelser, altså hjemme....). Så lenge jeg er innomhus med ho, i egen stue, så er det omtrent null skriking. Noen med erfaringer/råd?
*falafel* Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. oktober 2009 Ingen? Burde jeg vente til hun blir større med å være med på ting? Eller trenger de miljøtrening på samme måte som f.eks dyr? Dårlig sammenligning kanskje, men er førstegangs og vet jo ikke helt hvordan det er. Har ei venninne med baby som er 3 uker eldre enn min, og den er langt roligere og virker mye "lettere" å ha med å gjøre.... Litt bekymret for om jeg gjør noe feil:(
Ranni Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Babyer er så forskjellige og du gjør sikkert ikke noe galt! Hun er bare 5 uker, tenk hvilken overgang fra trygge, varme, tette magen din... :-) Jeg gjorde vel egentlig ikke annet enn å være hjemme og få litt besøk de første ukene, men jeg har ofte merket det hvis vi har gjort noe hver dag, det blir for mye for ham. Nå er han 6 mnd og takler "det meste" :-) Tenk også over at babyer er utrolig sensitive for vårt humør og hvordan vi er. Hvis du blir stresset av at hun hyler eller virker utilpass så blir hun kanskje enda mer urolig? La henne få den tida hun trenger til å venne seg til verdenen her ute. Kanksje er bæresjal noe for dere? Da sitter hun tett inntil mammaen sin og kan være med på butikken, barseltreff etc uten å føle seg "kastet uti det" :-). En myk overgang fra magen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå