Tine_85 Skrevet 6. oktober 2009 #1 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ble innlagt for to uker siden med premature rier, var da i uke 27. Livmorhalsen var 2cm og jeg måtte holde senga mest mulig, men kunne også ta meg noen gåturer i korridoren. Fikk bricanyl injeksjon en gang, de nevnte på lungemodnings injeksjon, men hørte aldri noe mer om dette. De kunne ikke forklare hva som hadde utløst de premature riene og hvorfor livmorhalsen var så kort.. Etter to dager fikk jeg reise hjem, med resept på Bricanyl tbl og ny time til kontroll 2 uker etter, som er førstkommende torsdag. Livmorhalsen ble igjen målt og var like kort. Har nå ligget i to uker, kjempekrevende men går greit. Har jo så mye å se frem til. Jeg er glad for hver dag nurket klarer å holde seg i magen! Spurte legen som skrev meg ut om det var mulighet for at livmorhalsen kunne lukke seg igjen, men det var det ikke. Jeg har lest flere historier på nettet om dette, hvor den gravide har kommet på kontroll og livmorhalsen har vært lenger.. Noen fler som er sengeliggende om dagen, eller opplevd dette? Har dere gått frem til termin? Og hvor lenge kan man bruke Bricanyl? Fikk ikke noe svar på det.. Merker at når jeg ikke tar disse tablettene, så får jeg mer intense og oftere kynnere som varer lenger før de slipper, så har ikke turt annet enn å ta dem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140770571-premature-rier-og-kort-livmorhals/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå