Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Har en sønn som er 2 år og skal bytte fra familiebarnehage til en større barnehage. Og jeg gruer meg slik! Sønnen min har det så trygt og godt der han er. Han er en av de største barna og føler at han mestrer ting og er stolt å glad for det. Nå når han skal skifte barnehage så blir han minst, og jeg er redd han skal føle at han ikke får til det de andre barna gjør. Han er også veldig glad i å kose og har knyttet nære bånd til de ansatte der han går nå. Har de ansatte i den nye barnehagen tid til å ta i mot eller gi kos når mitt barn ønsker det? Vi var innom for å hilse på i den nye barnehagen, og da virket han redd og engstelig. Det var et helt annet støynivå og en villere lek enn det han var vandt til fra familiebarnehagen. Jeg vet at det sikkert går bra, men jeg er så usikker på om jeg har gjort det riktige ved å la han bytte barnehage, Hilsen en mamma som gruer seg
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Er det noen som har erfaringer med bytte av barnehage fra familiebarnehage til stor barnehage i 2-års alderen? Hilsen en mamma som gruer seg
Artsibelly Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Hei Jeg har ingen erfaring med bytte av barnehage. Min sønn startet i vanlig barnehage når han var 15 mnd gammel, på småbarnsavdelingen med 15 barn. Men jeg har jo sett flere barn som har startet for første gang i barnehage nå som de er rundt 2-2,5 år, og som hittil kun har gått hjemme med mor. Og noen glir rett inn og stortrives, mens andre trenger mye lenger tid for å bli vant til den nye situasjonen. Det er jo så individuelt for hvert barn. Heldigvis er barn ganske så tilpasningsdyktige, og jeg tror at det i de aller fleste tilfeller er verre med endringer for foreldrene enn for barna selv. Barn har også godt av å være med barn som er både større og mindre enn dem selv. På den måten utvikler de både empati med de små og respekt for de som er litt eldre. Jeg ville ikke vært i tvil om det var riktig å bytte barnehage så lenge det er noe dere har bestemt dere for, ingenting som tilsier at dette vil være negativt for barnet ditt så lenge han får innkjøring i sitt tempo og føler seg trygg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå