Gå til innhold

Ciyy cross.... grunner til å velge den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha testet ut og hatt et tosifret antall vogner opp igjennom årene, føler jeg nå en lett dragning mot Emmaljunga city cross. Ser den er lett, man kan ha barnet vendt mot en, samt at den er laget i et veldig værbestandig materiale......Har fra før Mountain buggy som jeg elsker, men liker ikke det at barnet må sitte vendt fra en i sportsvogndelen. Det er en vogn som er suveren på snøføre og som har fantastiske trilleegenskaper. Men så lurer jeg på, hvordan er city cross i forhold til å trille på snø? Hvordan er den å bruke ut vognperioden? Er den grei til bybruk og å manøvrere? Har den smarte løsninger? Er den stor sammenlagt? Er den solid, eller får den lett riper/blir solbleket? Hvordan sover barnet i vogna? Takknemlig for all info og erfaringer dere har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve å svare...

Har ikke hatt den på vinter så veit ikke helt hvordan den er på vinterføre.

-Jeg synes den er veldig god å trille (hadde tfk før), den er ikke noe tyngere å trille enn tfk(ja andeledes), men mye mer stabil slik at jeg slipper å tenke på hvordan jeg f.eks. forserer fortauskanter. God og retningsstabil :-D

- Den er vistnok lang i ryggen, men har en kant som brettes opp når ungen ligger, dette gjør at den ikke blir så kjempe lang likevel. Lillegutt er vel en 85cm kanskje, og laaang i ryggen, han går opp til kanten nå. Men ser at han begynner å legge seg litt på skrå, og ligger likevel godt. Tror ikke det skal bli noe problem å ha den ut vognperioden.

- Den er veldig kompakt sammenlagt, en av de ytterst få jeg får rett inn ved siden av hundeburet i bilen (uten å legge den på høykant). Enkel å slå sammen.

- Vogna vår ser helt ny ut, men vi kjøpte den i juni(elno) så det skulle jo bare mangle!

Skrevet

Den er super å trille i byen så vel som i skogen også, har brukt den en del på skogsstier. Men er det for ujevnt og mye røtter på stien humper det jo, men det ville vel alle vogner gjort.

Enkel å manøvrerer med en hånd.

Lett å ta med på bussen fordi den er så liten og nett.

Genialt at man kan velge enten city bag eller annen myk/hardbag å sette i sportsvogndelen. Personlig har jeg quadroliften som bag i stedet for citybag. Jeg er spent på om det holder i vinter. Kjøpte voksipose idag og den går oppi nå, men guttungen er ikke mer enn 2 mnd. Håper å kunne bruke quadroliften som bag til han er 5 mnd, men er ikke sikker på om det går.

To ting som har irritert er regntrekk og myggnettet. Myggnettet er for grovmasket, så de minste insektene kommer inn, så kjøpte nytt.

Det er samme regntrekk på alle emmaljungavogner, og city cross er liten, ergo er regntrekket innmari svært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...