Gå til innhold

Prøvesvar på hcg.

Anbefalte innlegg

Har målt hcg da jeg var 4+0 til 82, så 4+3 til 490, så 5+3 til 9300. Jeg har fått tilbakemelding på at stigningen er bra. Det har jo steget mer enn å doble seg hver 48. time. Hvis det skulle doblet seg bare hadde jo hcg nivået vært lavere.

Jeg er veldig glad og fornøyd med stigningen, men hadde ikke forventet at det skulle være så høyt.

Håper dette indikerer at det går bra denne gangen.*håpehåpe*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140770006-pr%C3%B8vesvar-p%C3%A5-hcg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9300 når du var 5+3 ? Jeg ble målt til 3585 når jeg var 5+3 og dette var innenfor hva som er "normalt" i et svangerskap mellom 4 og 7 uker??? Målte på nytt i dag, men får ikke svar før i morgen....blir litt stressa nå merker jeg. Noen plass jeg kan lese om dette?Takk for svar :-)

jeg tror at det er store forskjeller ute og går når det gjelder hcg. Hvis legen har sagt at det er en god nok stigning, så er det nok det:) Jeg ble veldig overrasket over at det var så høyt jeg også!

Fikk en link av noen her inne en gang,men husker den ikke lenger..

Google Hcg så finner du nok noe du kan lese.

Annonse

Tvillingsvangerskap gir vanligvis høyere hCG konsentrasjoner.

Obs! falske høye verdier kan forekomme hvis det var problemer ved prøvetaking av blod, slik at det forekommer hemolyse (feil på cellemembranen i de røde blodlegemene) eller lipemi.

Da har jeg endelig fått svarene på hcg målt når jeg var 5+5 og de var på 12459!! (tror jeg trekker tilbake det med tvillingsvangerskap Kab&Jenny....hehe ;-) ) Men alt ser nå ut til å være bra foreløpig hvertfall :-) Alt bra med deg også?

Så bra stigning da! Har tatt ny prøve i dag, får vite svaret i morgen. Har legetime i morgen kl. 12. Gruer meg.. føler på meg at det ikke er bra jeg.. det er jo så mye viktig som skal ha skjedd med embryoet den siste uken. Ganske så nervepirrende dette her. Nei, jeg ser ikke for meg tvillinger jeg heller. Håper så inderlig at hcg-prøven er bra, for da skal jeg spørre om fastlegen kan skaffe ul til meg i neste uke eller hvertfall snart..

Krysser fingrene for oss :)

Spennede i morgen!!Krysser alle fingrer for deg :-) Det er nok bra skal du se! Ingen grunn til at det plutselig skal ha skjedd noe?

Har du mange symptomer?

Jeg var redd for at det her gikk gale, pga. store magesmerter de første ukene og ellers ingen gravidesymptomer. Nå har kvalmen kommer for fullt, puppene er ømme og jeg er trøttere ennt trøttest. Så det er jo tross alt gode tegn da :-) Hadde håpet å styre unna kvalmen denne gangen her, men den gang ei. Ligger på sofaen og knasker ritzkjeks og drikker cola....totalt utslått!

Du må oppdatere så snart du får svar i morgen!

Masse lykke til :-) Heia oss ;-)

Har veldig varierende symptomer synes jeg.. i går var jeg kvalm og måtte spise ofte. I dag var jeg kanskje litt uggen bare før jeg stod opp. Har fortsatt litt ømme brystvorter. Ikke spesielt trøtt, og har fått mye mindre murringer, har ikke merket det nesten ikke i det heletatt de siste dagene. Var skikkelig dårlig da jeg gikk gravid med datteren min, skikkelig kvalm og trøtt, men husker ikke helt når det satte inn for fullt.

Stålsetter meg for dårlige nyheter nå.. huff og huff..

Når skal du måle neste gang?

Annonse

Vet ikke om jeg skal måle flere ganger?? Har legetime den 5.november, så blir vel evt. da. Skulle ta 2 kjappe målinger bare for å sjekke. Har jo gravidesymptomer som det holder nå, så er litt beroliget, selv om det ikke har sunket helt inn enda.... Fikk plutselig kjempelyst på hamburger, så mannen måtte ut og kjøpe nettopp ;-) Pleier aldri å spise det, så har nok noe med han i magen å gjøre, hehe :-)

Lykke til i morgen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...