Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det vanlig at babyer på rundt 3 mnd skal sove??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi sover ca 12 t på natta, kun avbrutt av to-tre spisepauser, og fem-seks timer i løpet av dagen fordelt på flere lurer. Hun har minst en lang tre-timers lur på dagen. Er våken ca en time, maks to av gangen, ellers blir hun overtrøtt. Hun er tre måneder.

Tror det er store forskjeller på babyer hvor mye de sover...

Skrevet

Ok.. Takk. men er det faste perioder han sover og er våken?? Eller er det forskjellig fra dag til dag? Han trenger nok mere søvn for han surver en del.. Og da har han ikke vondt i magen tror jeg for når hanhar det er det ikke surving men skriking!!

Skrevet

Min lille gullgutt har sjelden hatt noe fast mønster på sovinga. Ser vi et mønster, er det gjerne borte dagen etter :-)

Da han var tre mnd sov han ca 11 timer på natten og alt fra 1 til 4 timer i løpet av dagen, stort sett fordelt på tre dupper. Vel, det er i alle fall sånn jeg husker det, junior blir 6 mnd i morgen :-)

Skrevet

Forresten, glemte noe: Hvis han våknet og sutret eller skreik var det ofte fordi han ikke hadde sovet nok. Ikke alltid jeg fikk ham til å sove mer, men da ble det gjerne en lur til like etterpå.

Skrevet

Lillemor sover 10-11 timer om natta og ca 5-6 timer på dagen. Hun sover gjerne et par timer i strekk på formiddagen, og så ca en time. Vi prøver å ha henne våken mellom 1 og 1 1/2 time av gangen. Er hun våken lengre blir hun sliten og vanskelig å få til å sove igjen.

Skrevet

Kodex89: ingen faste tider hun sover bortsett fra den første luren som må skje innen en time etter vi har stått opp, den kan vare alt fra 1-3 timer. Resten tar vi som det kommer... Min erfaring er at det er lurt å legge ungen før hun blir overtrøtt for ellers blir hun vanskelig å legge og sover mye dårligere, våkner gjerne før hun er ferdig sovet og er grinete. Når første gjesp melder seg, bærer det rett i seng :o)

Skrevet

Vår baby våkner ca. 0800- får mat,

sover fra 0930-1200->får mat,

sover 1330-ca 1600-> får mat,

sover en time/halvannen mellom 16 og 1930(ofte fra ca 17),

får mat mellom 1930-2000 sover til neste dag.

Han er snart 4 måneder, men slik har det vært så og si helt fra starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...