Gå til innhold

Skikkelig teit spm, men: Hvor mye skjærer dere av når dere renser kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

Jeg hater kyllingfett og ulumskheter så jeg kutter av alt som ser ut som blodrester og alt som er hvitt.

Men ser jo selv at jeg kutter av altfor mye egentlig. Ser jo også at jeg spiser det meste av en ferdigstekt kylling. Men jeg klarer ikke la noe annet enn rent kjøtt være igjen.

Ja ja, mitt hverdagssukk idag, ha ha ha.

Fortsetter under...

Jeg er som deg!! Klarer ikke så spise kyllingen, om jeg vet er masse grums på den...

Spiser jo maten på retaurant o.l, men det du ikke vet har du ikke vondt av osv.... Tenker på det da, men spiser det likevel:)

Skjærer bort fettklumper samt steder hvor det tydelig er blodkar, sånne røde klumper liksom. Noen ganger er fileene kjempefine og da skjærer jeg ikke bort mye. Men har også opplevd å ha kjøpt kylling i Sverige og endt opp med å skjære bort halve fileene...

Annonse

Ja ja, godt å se at det ikke bare er jeg som er helt hysterisk nøye da, he he.

Men derimot, hadde jeg vært alene om det hadde det kanskje vært litt lettere å skjerpe meg.....

Før stekte jeg bare filetene hele sånn som de er, men så har jeg blitt litt mer som deg etterhvert. Skjærer bort de hvite greiene og det som det evt er blod i. Blir ikke så mye da.

Ferdig oppkuttet kyllingfilet derimot - uæsj. Favoritten før, men nå kjøper jeg bare hele stykker og skjærer selv.

Vil spy hvis jeg får kyllingfilet som ikke er skikkelig renset- Alt som ikke er rent kjøtt skal bort!

Det viktigste av alt: Inni den (hmmm hvordan skal jeg forklere det....) flippen på undersiden av fileen er det en hvit sene som er skikkelig ekket hvis den ikke blir skjært bort. Merker med en gang hvis jeg får den i munnen...ÆSJ!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...