Gå til innhold

Erfaring med Efedrin hostesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 6 mnd har hosta i snart 3 uker og har sovet veldig dårlig på natta siden han har vært veldig tett. Igår tok jeg han med til legen og han ga oss Efedrin hostesaft. I går kveld våknet han kl 22 og sovnet ikke igjen før halv 1, noe han aldri har gjort før, og idag morges våknet han halv 7, noe som er veldig tidlig for han. Nå er han veldig urolig og gråter masse, er veldig trøtt men finner ikke roen.

Søkte på nettet om bivirkninger fra hostesaften og der stod det at mange blir hyper, noe som stemmer her. Er det andre hostesafter som er bedre?

Setter pris på svar, vil jo ikke gi babyen min dette hvis det er noe som er bedre!

Lillegullgutten

Fortsetter under...

Skrevet

Efedrin er jo sentralstimulerende, med en positiv innvirkning på luftveiene, og derfor brukes som effektivt middel om ungene plages av seig slimete hoste. Men den oppkvikkende effekten kan vedvare i timesvis, så man bør IKKE gi dette rett før sengetid. Det aller beste er å gi det på formiddagen, kanskje etter formiddagsluren. En annen ting er jo at slimet i luftveiene blir mere flytende, og de kan få økt hoste en stund etter inntak, for så og bli bedre. Efedrin er nok det mest effektive midlet, men der finnes jo andre hostemixturer som fåres kjøpt uten resept, men forhør deg med farmasøyt før bruk.

Jenta vår fikk det et par ganger, men ble helt på "speed". Hosten ble nå bedre av seg selv. Kommer nok til å bruke det igjen dersom hun blir potte tett igjen. Men dersom det er en hoste som ikke er så ille, vil jeg nok ha ventet. Rikelig med drikke er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...