Gå til innhold

Gåbil til baby...

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe en til Adrian,for han har nettopp begynt å gå,og nå bruker han å skubbe stoler forran seg hehe (han synes tydeligvis dette er veldig gøy,men det tror jeg ikke naboene under synes!!)

Hvilken har dere? Tenker den må være litt tung om du skjønner,hvis ikke så går han jo i bakken,han er ikke så stødig enda.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140768515-g%C3%A5bil-til-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har denne fra Fisher Price hvor en kan sitte oppå og spre sitteflaten for å bruke den som gåbil.

Den anbefaler jeg IKKE som gåbil. Minstejenta er redd den og eldstemann som er den som fikk den har bare brukt den til å sitte på......da helst fra han var 2 og opp.

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=2788&KatId=32

Hadde denne til Daniel, og den brukte han fra dag 1.

Den første tiden er man gjerne ustødig og faller bakover - i tillegg syns jeg ikke gåbiler/gåvogner har den beste stabiliteten.

Derfor festet jeg lekekassa med en strikk - så hadde han en gåkasse ;o)

Etter den dagen falt han ikke mer bakover, hehe ;)

Han hadde også en bil, var med noe dinosaur-mønster - men husker ikke merket på den...

Den var også fin.. Lik Brio, bare mye stødigere - problemet var at den var så bred, så litt vanskelig for en ettåring å sitte stødig på den i begynnelsen, hehe ;o)

Men, han lærte det tilslutt - til gangs!!

*phu*=)

Fantastisk,var akkurat slik jeg tenkte på! Prøvde å google,men fant den ikke :) Tusen takk!

Vi har sånn kjempegammel spisestol til Adrian,sånn som man kan slå ned så blir det stol og bord med hjul hehe. Og den støter han seg til nå,faller ikke mye han begynner å få ganske kontrollen. Selv om han ligner på donald når han går,rompa rett ut hehe.

Annonse

;o)

Haha, Daniel hadde ganske grei måte å gå på...

Vi lo alltid av den lille pluggen og så for oss en liten PINGVIN som gikk på gulvet. ;)

Stor og tjukk *lol*

I tillegg fra han var 8mnd til MINST 13mnd så falt han bak med huet rett i gulvet. Slo aldri feil. Han kunne være på stua og holde seg godt fast i bordet. *pang* så lå han nede og kavet seg opp igjen..

Pappa sa til meg: "Jeg tror jeg får gå og skjære opp en bit av skumgummi-madrassen og tilpasse en liten bit bak huet hans. Så slipper han å få så vondt og ødelegge huet"...

Han skulle trengt det, men jeg hadde ikke hjerte til å feste noe slikt på ungen heller :D;) Han er godt herdet da.. I det minste.. Lite grining, hehe =)

Takk for kommentaren på bloggen forresten! Jeg holder det jeg lover, selvom det tar tid.. :P

Hehe,skummgummi på hodet hahahaha :P

De solgte sånne hjelmer på finn. learn to walk hjelmer,haha :P Adrian skulle hatt sånn når han begynte å reise seg!

Faller han nå så er det ingen gråting,så de blir nok herda ja :)

Ja det var gøy å se bilder av sønnen og Xena! De to er så søte isammen!! Rocco går bare vekk når jeg skal ta bilde av han! Han verner nok om sitt privatliv haha ;)

Hahaha - overlegen hund! ;o)

Det er faktisk ikke uvanlig at hunder ser vekk/går bort når kameraet er i nærheten. Dette kalles dempende signaler.

Xena er unormal sånn sett og ser ofte RETT inn i kameraet.

Dempende signaler bruker de ved å snu seg litt med hodet, hele kroppen, ikke se på deg ++

;o)

Hehe, har så mange atferdsbøker om ting og tang, så måtte nesten bare skrive om det når du nevnte det *lol*

:P

Ja Rocco er rett og slett bare rar. Og en B hund. Sover til kl 12 hver dag hehe. Ikke alltid da,men feks om jeg skal ut å gå tur med han kl 8-halv ni,så må jeg rope lenge på han,og så kommer han i den sneglefarten hehe.

Ikke alltid han går vekk når jeg skal ta bilder,men av og til,og se rett inn i kameraet gjør han iallefall ikke,hodet blir snudd vekk :)

phantomet: Likte fargen på den gåstolen!! Den må jeg sjekke ut. Er den veldig lett,eller litt tung?

Åh, Xena er også utrolig slapp om morgenen..

Hun bare dilter etter, gjør sitt fornødne og dilter inn igjen.

Rett inn på soverommet, kaster seg ned og kommer med et stort sukk.

Der blir hun liggende til mellom 12-13.

Blitt en vane for henne. for jeg var sykemeldt da jeg fikk henne og jeg sto opp og gikk en tur rundt 10. For så slappe av igjen til 12-13 og ta en ny tur og begynne å rydde/gjøre istand middag til Daniel og samboeren kom hjem fra bhg og lign, hehe ;o)

Men, når klokken blir 16 vet hun nøyaktig hva som skal skje: Dagens høydepunkt er nemlig langtur.

En time eller to (som samboeren dessverre har tatt over, siden jeg ikke klarer mer..:/ ) der vi går opp til et nydelig vann. Bader, henter kvister i vannet ++

Åh, skikkelig hundeliv! :D

Annonse

Er jo litt greit at de er litt slappe om morningen,hadde en hund før,xena het hun (måtte omplasseres dessverre fordi hun var så sjalu på Emma) Hun la hodet på senga mi og sukte,sånn ca kl 7 om morningen!! :S JAIKS! Hehe.

Det er veldig gøy med hund! Vi har en park her i stavanger,eller det er masse grus og litt plen,innegjerda,og der smaler masse hunde eiere seg,og ingen hunder er i bånd,alle leker med alle :) Rocco dilter etter han,springer ikke fort han i forholdt til de andre.

Eneste så er negativt med hund,er allt håret!! :S Støvsuger mer enn en gang til dagen,men alikevel så flyter det med hår. Og Adrian,den lille kjappe gutten,han finner alltid vannskålen hans!! Hehe.

Vi har kjøpt for på dyrelegen,pluss han får olje,men røyter like mye :S Veldig irriterende egentlig,føler alltid Adrian har hår i munnen :(

Aww, Xena har en vane å hoppe opp i senga hun. Om morgenen altså.

Og hun ligger rett ut, hodet tett inntil hodet mitt og puster meg i nakken eller rett i ansiktet. Er det rart jeg våkner..???

Utrolig søtt og koselig da ;)

Hun får lov til det om morgenen, men hun vet at OM hun hopper opp om natten - så er det RETT ned. Jeg bare åpner øynene mine og hun snur seg og lusker med halen mellom bena og går på gangen, hehehe :P

Vi har en fantastisk skog her.

Helt herlig. Ett tjern som bare er 3min unna (bilder av en rød hytte på bloggen min, noen mnd siden jeg la ut de bildene) og det store vannet som vi kaller det. Der tar det ca 20min å komme seg til.

(Med Daniel på slep, han er jo alltid med uansett, hehe ;o) )

Vi møter masse hunder og hun løper og koser seg med de.

Fantastisk å se hunder i sitt rette element.

Hun er jo forsåvidt stor valp enda, med sine 1.5år. Fullvoksen når hun blir 2år. Hvor gammel er Rocco?

Usj ja.. Håret. Det ligger spredd til alle kanter på gulvet, lister, under sofa, stoler, benker. OVERALT:

Men.. Jeg er ikke så plaget med det sånn sett, siden jeg ikke har en som krabber på gulvet. Nå merkes det godt at hun har røyteperiode.

Hun røyter som oftest ikke mye, men den siste mnd har vi vasket over gulvet hver dag.

Gleder meg til hun er ferdig med røytingen!!

Moren min har jo hatt 3hunder, og hun har aldri hatt en hund som røytet så lite som Xena sa hun.

Vel, hun skal få se når hun kommer om ett par dager.

Det tar to timer etter jeg har vasket over, så er det fullt.

Når man har en liten en som krabber rundt, blir man nok mer bevisst og ser hårene lettere også kanskje?

Jeg ser det når det blir endel - men.. Igjen: Ingen som krabber rundt så de små hårene som ligger før det blir synlig spiller egentlig ingen rolle. (før det blir synlig, gosj)

Jeg bruker Royal Canin for schæfere på henne.

Hva bruker dere da?

Rocco er 5 han :) Altså 42 år hehe.

Vet ikke helt hvilke for det er,vi har det oppi en bøtte,mannen som kjøper for her i gården.

Rocco er jo helt svart nesten,så jeg ser jo håret SÅ godt! Jaja,han lager så mye glede her hjemme at jeg glemmer ut "rotet" hans hehe. Før jeg fikk Adrian så la jeg ikke så godt merke til hårene nei,men nå,uff,jeg synes det er litt flaut å ha folk på besøk med små barn,for de får alltid hår i munnen de også,selv om jeg nettopp har støvsugt før de kommer!

Ser jo det detter av hår når Rocco rister seg. Men jeg leste her på dib om en børste som heter furminator eller noe sånn (kult navn!! hehe) Så den tenkte jeg å kjøpe,og gjerne prøve å gå tilbake til foret fra felles kjøpet,føler ikke rocco røyta sånn når han spiste det foret.

Nå vil mannen ha en hund til. En sånn engstaff. Kompisen hans har fått 2 sånne,så skal han ha valper på dem om ikke så lenge,men det orker jeg ikke! Får vente til Adrian blir større,makter ikke tanken på å ha en valp pluss Adrian her altså :P

Ja, furminator skal jeg og ha!

Skal kjøpe gjennom de: http://www.hundognatur.no/ds_product_info.php/cPath/54/products_id/315

Håper den funker bra når hun er på sitt verste :P

Jeg tør ikke å bruke foret fra FK på schæfere, de er jo utsatt for schæferkløe, eksem - og tar ikke sjansen på å prøve.

Men, funker det bra for andre raser, så hvorfor ikke?

:D

Er jo noen som har gode erfaringer med det foret, vet jeg.

=)

Hehe, jeg vil og ha en valp!!

En liten schæfervalp.. Samboeren nekter. Jeg får vel vente til jeg har hus med stor hage - å ha Xena + en valp i leiligheten her kan bli FOR voldsomt.

Har litt lyst til å sette valper på henne om 3-4år.

Hehe :P

Jeg klarer jo stort sett ikke å gjøre så mye for tiden. Xena er jo egentlig "min" hund, men nå er det samboeren som gjør alt. Får dårlig samvittighet, men jeg vet at bare jeg får ut denne ungen (om 27 lange uker..) så begynner formen min å komme tilbake. Jeg ser såå frem til den tid og det å kunne gå tur og ikke minst: GÅ UT av leil.

Har vært ute av leil ca 10ganger de siste 6ukene.

Skal bli deilig å være meg selv igjen!! :D

Rocco er jo mannen min sin hund,men føler mer den er min,for det er jeg som går tur med han,gir han mat,børster, og alt det andre hehe.

En ting er sikkert,det er så deilig å ha hund nå nar Adrian har begynt å spise litt selv,for Rocco går rundt der Adrian har spist og spiser opp alle smulene haha ;)

Schæferhunder er jo ganske store (synes jeg hehe) så kansje du skal vente litt ja :)

10 ganger på 6 uker var ikke mye :P

Jeg var nesten aldri ute når jeg gikk gravid med Adrian,var ikke i dårlig form,men var så trist å lei meg hele tiden,skulle jo egentlig ta abort,fordi jeg var i en vanskelig tid i livet,men ombestemte meg på vei inn til sykehuset. Men alikevel om jeg ombestemte meg så var jeg deppa,og lite klar for det,så jeg holdt meg hjemme og bare gråt.Spesielt etter jeg var på UL og fant ut at jeg venta gutt,herregud da ble jeg deppa!!

Ikke fordi jeg ikke ville ha gutt,men jeg ble redd for at han skulle ta Markus sin plass. Men det kan han jo aldri :) Så hele svangerskapet mitt sist nå var bare ett helvete synes jeg. Men absolutt verdt det,har jo fått den flotte gutten!

Nå er jeg sååååå glad for at jeg har han :D

Tok litt tid i begynnelsen å venne meg til at han hadde kommet inn i familien vår,og det hjalp ikke på at han fikk kolikk,så jeg hadde veldig lyst å bare stikke av en stund. Men alt ble fort mye bedre og nå koser vi oss masse. :)

Adrian er veldig glad i hunden virker det som,vil alltid leke. Og rocco skal alltid slikke adrian i fjeset (men det får han ikke lov til) Hehe. Gleder meg til Adrian blir litt større og de og kan leke isamen :)

Åh, jeg ler meg ihjel!

Sånn er det her også: Tvert Daniel mister en brødskive, potetbit, kjøttbit (du vet...) så vet man hvem som kommer.. ;o)

Hehe, jeg syns ikke schæfere er så innmarri store.

Xena er liten til å være schæfer også. Veldig lav, hehe =)

Men, sterk.

Og viljesterk så klart. Det krever å jobbe med hunden, trening og tur og ikke minst tilpasse hunden i hjemmet.

Men, jeg trives bare så mye å ha min EGEN hund - fantastisk.

Å vokse opp uten ansvar med hunden er en ting og i tillegg ha et brennende ønske om at man skal få lov til å gå turer, når man endelig får ønsket sitt oppfylt og trives med det.. Da er det virkelig herlig.

Og trist når jeg ikke klarer det.

Jeg har så store vanskeligheter med å komme meg til bilen, som ligger ca 30m unna leil.

Jeg får så vondt i magen av å gå, og blir svimmel og.. Usj!

Jeg får helt angst av å bestille legetimer, da vet jeg at jeg må ut av leil.

På lørdag følte jeg meg bra. Tok med Daniel til legen, gikk på en butikk som hadde salg og på lekebutikken.

Skulle så ned på Rema for å handle inn til helga.

DA kom kvalmen og vondtene i magen.

Jeg blir gal! :P

Vil ikke være slik, vil ikke, vil ikke, vil ikke!!

Jeg var ikke på langt nær så dårlig med Daniel, så jeg er litt redd for at det kan være flere der inne. Siden jeg gikk på pergo.

Men, jeg skal på UL på fredag, så da.. DA får jeg endelig se om jeg skal ha en eller 5 ;o) hehehe

Jeg kan ikke si at jeg skjønner hva du mener, bare at jeg forstår følelsene dine omkring siste svangerskap.

Kan jeg spørre om det var dødfødsel og om det var en "årsak"? Skader på han?

Du trenger ikke å svare om du ikke vil!

Er du ferdig med barn nå da? :D

Det er lett å se at du koser deg med barna dine, så varmt du snakker om de.

DET skal du vite og ta til deg.

Hva med Emma og Rocco da? Hvilket forhold har de?

Hun er jo betydeligere større. Gleder meg sånn til å se båndene utvikles mellom Daniel og Xena - men hater tanken på at hun kommer til å dø om 10-13år.. :/

Slik jeg skrev på bloggen..

UFF..

Xena kommer aldri til å erstatte hunden jeg vokste opp med, hun har mange likhetstrekk og like snill. Men, hun er en Xena. Ikke en Beauty.

Hehe =)

Ågud, Xena.. Hun er verdens verste hund til å slikke. Overalt. Hun bare må. Det er som en fetisj for henne. Får hun ikke lov går hun og sleiker på teppet eller hva hun nå finner. Jeg blir 100% gal.

Virkelig.

Har tenkt å prøve å finne ut hva det kommer av, om det er en grunn til at hu gjør det.

Jeg syns det er plagsomt - bare jeg ser på henne, klapper henne - kommer den lange tunga ut av munnen og skal slikke hånda eller ansiktet!

Æsj!

;o)

Ellers er hun en grei hund..:P *lol*

Ingen er vel perfekte heller, vel? :P

HAHAHA,nå ler jeg godt når jeg leser det om slikkingen! Rocco er og sånn. Lar jeg han få lov,så kan han slikke tærna mine i timesvis! Han slikker og på veggen,på bordbeina,ja you name it!! Kanskje de har samme fetisj? ;)

Emma og rocco ja,Emma gir egentlig blank F i rocco hehe,hun enser han ikke engang! Litt dumt synes jeg. Noen ganger tar hun han med seg i hagen og leker med han,men det er sjeldent! Hun har og hund hos faren sin,en amstaff (som egentlig er MIN,men han mener det er hans,jeg som kjøpte den,så jeg skjønner ikke hvorfor han mener det er hans!) Men jaja,han får bare ha Tanja,var jo jeg som ikke tok henne med meg når jeg flytta ifra han.

Nå er jeg visst ferdig med barn ja. Eller,jeg har kjempelyst å bli gravid igjen NÅ,men mannen vil vente,og det vil ikke jeg,for jeg orker ikke å vente 5 år for å så begynne med å være våken på nettene,masse bleier ol. Nei da vil jeg fokusere på jobb og studier :)

Markus sitt lille hjerte sluttet å slå i magen min. Det som gjorde så vondt nå når Emma begynte på skolen,det var at egentlig så skulle jeg hatt 2 skolebarn!!

15 juni var det 8år siden jeg fødte han. Føles egentlig ikke ut som det var så lenge siden!

Men nok om det,jeg blir bare lei meg :-)

Det er veldig dumt at hunder ikke lever lengre enn de gjør! Man blir jo søren så glad i de!!

Haha, kanskje de passer godt sammen... ;o)

Så kjedelig at hun ikke er "hundemenneske" da. Med Rocco iallefall.. Men, kanskje det kommer etterhvert!:P

Hehe, du vet ikke om det forandrer seg med tiden da? ;o) *lol*

Jeg sa til mamma igår at: Jeg er møkklei av å gå gravid. Planene var å få 4 unger, om jeg har ikke har flerlinger der inne - så skrinlegger jeg planene om å bli gravid for resten av livet. Jeg har bare total angst og uff.. Gravid igjen? Neitakk!

Men, en stemme inni meg sier at jeg ikke klarer å holde den tanken. Jeg føler jeg vil ha 4barn, og jeg vil ha det egentlig.

Neste gang jeg skal (evt) bli gravid igjen skal det være så rutinerte planer at samboeren ikke er borte på kveldsmøter og fotballdritt og slike ting.

Jeg klarer jo ikke å ta meg av meg selv på en tilstrekkelig måte og ikke klarer jeg å tilfredstille Xena og Daniel.

*blæh*

Jeg liker ikke å være gravid og dårlig. Liker å klare ting på egenhånd. Er ikke vant med hjelp. Er ikke vant til å få hjelp til å LØFTE opp Daniel. F.eks hvis han ber meg peeeent om jeg kan bære han ned trappa må jeg si: "Nei Daniel. Jeg har vondt i magen. ******** gjør det". (jeg sier ikke navnet til samboeren her inne... hehe..:P)

Ufattelig uvanlig for meg å si det.

Når jeg var gravid med Daniel gikk jeg en lange turer med tantebarnet mitt og dytta vognen på vinterstid. Hehe, rart å sammenligne hvor forskjellige svangerskapene er altså!!

Uff, jeg blir så trist av å lese om lille Markus.

Han er ikke glemt av deg og forhåpentligvis ikke andre familiemedlemmer som står deg nære (kanskje venner også) selv om han ikke fikk leve. Han er tross alt englebarnet ditt.

Han kommer alltid til å være en stor del av deg og ditt liv og prege deg i mange situasjoner fremover.

Skjønner virkelig godt at årsdager og slike år som når du egentlig skulle hatt to skolebarn og lign kan være vanskelige.

Du har kanskje fått med deg historien om kibimor?

Jeg var gravid med Daniel, 2uker igjen før termin så ser jeg det innlegget. Jeg klarte ikke å snakke med henne før Daniel var blitt noen mnd. Jeg var så redd for å miste han. Fordi jeg leste de innleggene om sorgen de hadde.

Du, jeg skal ikke skrive mer - jeg regner med du blir tankefull av å lese det jeg skriver også. Beklager for det.

Jeg vil bare gi deg en klem :o)

Åh, ja.. Man blir ufattelig glad i en hund. Hunden er et familiemedlem - på godt og vondt med slikking og røyting! ;o)

Hvor lenge har du og samboeren din vært sammen da? Bare tenker på hvor mange år du har kjent Rocco?

:o)

Mulig jeg ikke får svart før imrg etter dette innlegget. Har så vondt i hodet nå og vurderer å legge meg nedpå. Gjør jeg det, så blacker jeg fullstendig! ;o)

hehe

Og da gidder jeg ikke å stå opp kl 00.00 igjen, da er jo nesten alle lagt seg her på DIB... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...