nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hei. Hadde innsett på fredag, fikk ut ca 30 egg onsdagen.. Har vært ganske opplåst i magen, og i dag ser jeg ut som jeg er 6 mnd gravid, minst!! Har litt smerter, men ikke mye. det kommer og går. Hva tror dere? Er det starten på overstimulering? Når skjer det, og hva kjennes det ut som? Setter stor pris på svar. Hilsen litt engstelig jente
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Hei lykkeønskninger! Gratulerer med alle egga;) Jeg syns du skal ringe din klinikk i dag og høre. Jeg var overstimulert i 2006 og i 2008. Begge ganger ble jeg gravid. Jeg fikk hhv 17 og 16 egg, så du er minst like utsatt som meg. Typiske symptomer var oppblåst mage (ja, jeg såg veldig gravid ut), rask vektøkning (kom av ascites). Generell "uvel-følelse" og redusert allmenntilstand. Jeg gikk små turer, men det var mye mer slitsomt en vanlig. Tungpusthet. Kan ikke huske at smertene var så store. På nippet til å besvime flere ganger. Jeg tok ikke signalene alvorlig nok før ambulansen måtte hente meg begge gangene, ca helga etter uttaket (uttak mandag, svært dårlig påfølgende helg). Jeg ville ringt klinikken umiddelbart og fått en UL og evt blodprøve. mvh
MammaHåpet Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 ja jeg synes også du skal ringe. det er viktig at du fölges nöye opp nå hele tiden, jeg fikk ut 29 egg , og ble overstimulert, men slapp å legges inn. men jeg klarte nestn ikke å gå på det verste. men jeg ble bedre etter 5 dager, så da satte de inn ett egg. ble dessvrre ikke gravid. men de sa at jeg skulle väre ekstra oppmerksom om jeg gikk opp veldig i vekt, eller om jeg ble kvalm. da er det ekstra farlig. lykke til! (ps: har hört at man har ekstra bra sjanser for å bli gravid når man blir overstimulert;)
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2009 Takk for tilbakemeldinger. Jeg har nå snakket med sykehuset. De sa at det trolig ikke var farlig enda, siden magen min har gått noe ned idag samt at jeg ikke har smerter idag. Men måtte ta det med ro, ikke gå turer, og slappe generelt av.. Jeg gikk en laang tur i går (i rolig tempo), mulig det var grunnen for den oppblåste magen om ettermiddagen.. Ha en fin dag frøkener!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Hei. det er en stund siden nå men jeg ble overtimulert i 2006. fikk ut 30 egg men fik ikke lov til å sette noen inn igjen. det syntes jeg var kjempekjipt, men skjønnte etterpå hvorfor. Jeg ble oppblåst som 6mnd gravid eller mer. kastet opp, svimmel, hodepine og var rett og slett "dritdårlig". mannen min sa senere at han var kjemperedd for meg. vel alt gikk bra og fikk mange på frys som resulterete i en jente 2007 og tvillinger nå. vel det som er fare momentet hovedsaklig er at blodårene blir så permeable at væsken går ut i kroppen og dermed blir blodet veldig tykkt, som igjen kan føre til fare for blodpropp. Det har riktignok ikke skjedd med alvorlige konsekvenser i norden, men likevel greit å vite at det er grunn til å få det sjekket hvis du blir dårligere eller nervøs. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå