Gå til innhold

Noen som har brusmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ala Soda Stream e.l.....

Vet det er mest nostaligi som selger disse, men kan ikke dy meg for å ønske meg en..... Så nå spør jeg her inne først...

Blir det noe god "farris" av vann og kullsyre evt med litt sitron eller noe i? Koster kullesyren mye pr liter?

eller blir dette en typisk ha-men-bruker-aldri-ting?

Skrevet

hadde en for mange år siden,og det var stor stas å lage sin egen brus.

ble passe god brus av den,spesielt appelsinsmak og sitronbrus.

om jeg bare skulle ha farris(som jeg aldri drakk da) så kunne jeg bare ta i vann i flaska,og 3 pump med kullsyre så var den fin...

vet ikke hva du mener med "kullsyren pr liter" for dette var en flaske,som var fylt opp med kullsyre,som jeg byttet inn,fikk "pant" for den,og fikk ny flaske tilbake.Den kostet litt,men ble ikke mange kr pr flaske.

kan sammelignes med ala gassflaske til gassgrillen,men dette er bare en liten,smal flaske :-)

Skrevet

Høres ikke dumt ut. Jeg mente egentlig hva kostandene ble for en liter hjemmelaget farris..... Dyr kullsyre lagde lite brus eller motsatt om du skjønner

Skrevet

skjønner...nå husker jeg ikke helt åssen det var da, men jeg byttet ikke flaske mere enn et par ganger,og jeg hadde den mye i bruk,i et års tid.

mulig det står noe om hvor lenge en sånn flaske skal holde.det var 0,33 flaske som jeg brukte den gangen....

Skrevet

Jeg har sodastream og bruker den hver dag.

Vanlig farris smaker veldig godt (hvis du har ok vannkvalitet på vannet ditt), men det funker veldig bra å ha oppi litt sitron eller lignende.

Man kankjøpe egen essens å ha oppi, men vi bruker stort sett bare vanlig lett saft, og det smaker veldig bra.

Enflaske med kullsyre holder til ca 60 liter brus.

Og en flaske kullsyre koster ca 200 kroner. Det vil si ca 3 kr literen...

Skrevet

fler? tror jeg må ønske meg en sånn til jul....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...