Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tatt en graviditetstest i kveld,og en til... Jammen var begge to positive! :D Tør liksom ikke å slippe jubelen helt løs, er jo bare snakk om 2-3 uker "på vei". Vet det er mye som kan skje, men likevel er et lite håp tent.

Men nå dukker selvfølgelig nye spørsmål opp. Håper dere kloke mennesker kan hjelpe meg nok en gang. ;)

Hadde positiv eggløsningstest for 10 dager siden. Kan det være at jeg faktisk var gravid da? har lest at graviditet kan gi positive svar på slike tester. er 10 dager litt lite for en positiv graviditetstest? Hadde første pergokur tidlig i sept. kan det være resultat av den tro.....

Og hvor tidlig skal man egentlig kontakte lege? Jeg tenker at jeg må gjøre det så raskt som mulig, for å kontollere blodprøver og slik, men hva er det som er vanlig?

Dette blir en kjempespennende tid, og jeg krysser alt som krysses kan for at dette er "ment to be"!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140767559-positiv-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

slutta med p.piller for halvannet år siden pga barneønske. ting varte å rakk, men ingenting skjedde. Tenkte det bare tok tid for kroppen kom i gang igjen etter så mange år på p.piller, men da d hadde gått et år uten et eneste mnd. besøk, gikk jeg til lege. hun tok bare blodprøver og henviste meg videre til gyn. etter enda tre mnd venting kom jeg omsider inn til gyn.

hun tok vag. ul. og da viste det seg at eggstokkene mine hadde typisk pco utseende, og med min historie med manglende EL, fikk jeg diagnosen PCOS. Hun ga meg en resept på provera og pergotime, men mensen kom faktisk like etterpå, så startet ikke med provera, men rett på pergo. tok siste pergo tbl i beg av sept.

så var det bare å vente på EL tok. tok noen tester som alle var negative, og jeg tenkte at pergo ikke hadde noen effekt på meg. Men pluselig i slutten av september, 22 dager etter siste pergo, fikk jeg positiv el.test. da var det jo rett til køys, og 10 dager etter var graviditetstesten positiv!!!

Men nå føler jeg meg usikker på om den positive e.l testen kan ha vært fordi jeg allerede var gravid (har lest at det kan gi pos el.test) for e.l skulle jo ha kommet 6-10 dager etter siste pergo, ikke 22. Men er det noe jeg har lært etter hvert er det jo at kroppen lever sitt eget liv. men er det veldig tidlig å få positiv graviditetstest 10 dager etter positiv el.test?

Gratulerer nok en gang :)

Har lest her inne at Pergo kan forskyve EL, mener jeg... SÅ kanskje derfor du ikke har fått utslag før dag 22. Uansett; en positiv test lyver ikke!

Nyt tiden som kommer :)

Ps. Kanskje det er to der inne? Da produserer kroppen mer HCG, og testen vil muligens vise positiv tidligere enn forventet?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...