Gå til innhold

Svineinfluensa-vaksine

Hinkelpinkel med nr 3 på vei<3

Anbefalte innlegg

Så på nyhetene at gravide etter uke 12 blir første prioritet på vaksinen. Tanker rundt dette?? Tror jaffal jeg kommer til og ta imot en vaksine... Har litt astma itillegg så det gjør valget litt lettere... Bannade svineri...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140767092-svineinfluensa-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et absolutt nei fra min sin side...Er ikke noe særlig for vaksiner da jeg vet det er en del vaksiner som er feilslått oppgjennom tidene..Mener også at muligheten er der for at denne ikke er godt nok utprøvd ennå og at bivirkningene kan slå seg ut på barnet eller en selv...

Jeg skal ikke skremme altså, men en må virkelig tenke gjennom dette før en begir seg ut på det:) Skjønner jo at folk er redd for svineinfluensa også, men jeg tenker jeg heller tar de forholdsreglene rundt dette med hygiene osv enn sjansen på en vaksine..Men det er jo selvfølgelig bare min mening:)

Jeg var også veldig skeptisk, så jeg har lest meg gjennom masse informasjon om både vanlig influensa vaksine og N1H1 vaksinen (søk på "h1n1 pregnancy vaccination" så får du masse informasjon).

Det er altfor mye som taler for å ta begge deler, så det kommer jeg til å gjøre etter 12. uke.

Denne linken syntes jeg var nyttig for fakta:

http://www.cdc.gov/H1N1flu/vaccination/pregnant_qa.htm

Det er mange synspunkter om dette, så snakk med legen din. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke tatt vaksinen, men vi gravide havner i en helt annen risikogruppe når vi nå går med barn. Da kan vi ikke tenke på samme måte. Du kan også se på listen over risikogrupper på http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper7

Det er en grunn til at gravide er likestilt med kroniske lidelser!

Lykke til med graviditeten:-)

Er utrolig skeptisk merker jeg! Så nettopp på Redaksjon EN angående svineinfluensa vaksnine. Der snakket de med en jordmor som anbefalte på det sterkeste ALLE gravide til å ta vaksninen om de fikk tilbud om det. Men når spørsmålet kom om hun selv ville ta den var svaret hennes at hun trengte mer informasjon før hun kunne svare på det...

Hmm, hva skal man tro egentlig? :S

En del av meg har lyst til å vaksineres, mens den andre delen er mer skeptisk. Spurte legen min om dette da jeg var på første svangerskapskontroll. Hun forklarte at hun gjorde som alle andre i helsevesenet, netopp å anbefale vaksinen. Jeg er jo selfølgelig ute etter å gjøre det som er best for meg og den lille, men hvem skal man høre på..og hva skal man gjøre...

Det er sannelig ikke enkelt, har bestemt meg for å undersøke litt mere. Ta en prat med andre i lignende situasjon, og håper at jeg velger det riktige :)

Annonse

jeg synes dette er kjempe vanskelig, skal til legen min i morgen, så får vi se hva jeg gjør. Er liksom så skeptisk, og vil ikke være en prøvekanin. Samtidig jobber jeg i helsevesenet og ser på det som en stor sjanse og plukke opp noe...hufff..... er det noen som har tatt de her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...