Gå til innhold

viktig informasjon om tran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff det kommer alltid noe nytt

Skrevet

Glad jeg alltid har gitt lillegutt vitamin D dråper nå! :)

Skrevet

Akkurat... Ja, her går det også i D-vit.dråper. Det skyldes at storebroren for åtte år siden fikk tran, helt til Lofotentrana ble trukket fra markedet fordi det ble oppdaget at den inneholdt PCB. Ikke moro å oppdage at man hadde gitt babyen sin miljøgift rett i magen, gitt.Da ble det slutt på tran i heimen min.

Skrevet

Forklaringen antas å ligge i det høye innholdet av A-vitamin i tran produsert før 2001!!!!!!! Så før dere setter alle dibers mammar i kaos så kansje lese helt hva det står...

Skrevet

Ojda, det var mange utropstegn...

Jeg har lest hele artikkelen, og merket meg årstallet. Sønnen min er født tidlig 2001 (storebror i heimen), og jeg antar at trana han ble fora med ble produsert før 2001, og ergo inneholdt for mye vitamin A - i tillegg til at den ble trukket pga PCB-innholdet. Ellers blir "antas" et stikkord for meg. Jeg har helt bevisst valgt å ikke gi minstegutten tran, og for meg blir dette funnet et av flere drypp som for meg peker i retning av at tran ikke er så vidunderlig som før antatt. (Jeg tar jo ellers Omega3-tabletter selv, og småtten får jo i seg dette gjennom morsmelken. Hvis tablettene jeg tar inneholder grums, kan man jo dessverre frykte at også grumset overføres.)

Jeg er ikke av den hysteriske typen, og om jeg hadde gitt tran ville jeg ikke vært stressa ut fra denne artikkelen. Hva andre velger må jo være helt opp til dem.

Jeg synes nok du tar i litt når du beskylder oss for å "sette alle dibers mammar i kaos" ved å poste/kommentere en slik nyhetsartikkel, Neptunia. Enhver må gjøre opp sin egen mening om dette, og hi poster jo bare artikkel-linken uten å kommentere innholdet.

Skrevet

Ja, jøss da... Det er sikkert masse fint med tran, så lenge den er ren. Problemet (frykter jeg, helt uten å ha noen tittel på området) er at havet vårt blir mer og mer utsatt for forurensning og miljøgifter. Derfor skjer sånt som det vi opplevde i 2001. Men for all del - det er sikkert fint med tran. ;)

Skrevet

Legger meg flat for kritikken din, ikke meninga å beskylde dere for kaos. Bare litt lei av at dib-får meg til å føle meg som en dårlig mor, men egentlig klarer jeg vel fint å få den følelsen selv :) Egentlig godt ment fra min side og innformere om årstallet 2001 og ser nå at det er godt ment fra deres side.

Litt lite søvn og litt hårsår om dagen ;)

Skrevet

er det noen som burde ha forståelse for "hårsåre" og trøtte mødre så burde det være oss dibbere :)

Skrevet

Vi mødre er alt for flinke til å ta på oss skylda for alt mulig, og til å bli usikre bare noen sender oss et skrått blikk. Vi skulle vært flinkere til å tenke at "jeg er den beste mammaen barnet mitt har", og gi litt mer f i hva noen fremmede damer på dib mener om ditt og datt. Jeg vet litt om hva lite søvn kan gjøre med en da... Følte jeg ble helt uttafor psykisk da jeg sov minst. Begynte å legge meg i ni-ti-tida om kveldene for å ikke tørne helt. Håper det ordner seg med søvnen for deg snart, og gi for all del tran med god samvittighet! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...