Gå til innhold

Hjertelyd - hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man høre hjertelyd hos legen (Ikke UL)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter på den,for lurer på det samme ;)

Skrevet

Hei!

Jeg var hos legen forrige uke og da gjorde vi ikke annet enn å søke om fødeplass. Hun ville ha meg tilbake næmere uke 12, "for da kan vi lytte etter fosterlyden også" som hun sa. Regner derfor med at det er rundt uke 12, og kanskje ikke noe særlig tidligere enn det...

Skrevet

Det kommer helt ann på legen igrunn..

Jeg er nå i uke 20 og legen har enda ikke hørt etter hjertelyden..

Er mange leger som velger å ikke gjøre dette før etter uke 20 for å unngå bekymrede gravide fordi de ikke fant noe hjertelyd :)

Var på legevakta i uke 17 pga blødninger da, og der hørte de etter hjertelyden :)

Skrevet

Min lege sa de begynner og leite etter den i uke 10, men ikke alltid de fant den

Skrevet

Jeg tror også at de kan begynne å leite i uke 10, men at man skal være litt heldig for å finne den da. I gravid-boken min står det i uke 12 at "nå kan vi kanske dinne hjertelyden, mens andre må vente enda en uke eller to".

Jeg var hos legen i går, hun lyttet med doppler og fant et lite, bankende hjerte - nydelig!

Skrevet

Hei

Jeg var hos legen i uke 13 i forrige svangerskap. Da klarte hun ikke å finne fosterlyden. Men på jordborkontroll i uke 17 hørte jeg bankende hjerte. Jeg hadde morkaka på forsiden, så det kan gjøre at det var litt vanskeligere enn normalt. Tror dete r vanlig å kunne høre dette rundt uke 12 ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...