Gå til innhold

Noen som vet hva en vernepleier er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv utdannet vernepleier og har inntrykk av at nesten ingen vet hva denne utdanningen er. De fleste tror det er en slags hjelpepleier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tenker er at en vernepleier er en slags miljøarbeider/ pedagog/ helsearbeider.. arbeidsområdene er vel å jobbe med funksjonshemmede, eldre, barn/ungdom, vanskeligstilte, på kontor osv..

Er jeg helt på villspor?

Skrevet

Enig med HI. Sett endel av dette bl.a i praksis, hvor de tror vernepleiere er de som skal tørke snørr.. (les: Som KUN tørke snørr)

Skrevet

En sosialpedagog.

Er selv utdannet vernepleier, og noen tror at jeg er hjelpepleier, mens andre tror at jeg jobber med miljøvern?!

Skrevet

En som ikke klarte å velge mellom sykepleien og sosionomstudiet. =)

Skrevet

Nix, folk veit IKKE hva vernepleiere er. Enten er du hjelpepleier eller så MÅ du jobbe med psykisk utviklingshemning..

Hilsen vernepleier..

Skrevet

yrkestittelen "Vernepleier" er ganske dårlig også synes jeg. Både i Danmark og USA heter det sosialpedagog/ Social Educator. Jeg ville mye heller hatt den tittelen. Det høres litt mer "høyskoleutdanning" ut.

Er også vernepleier

Skrevet

Helt enig!!

Vernepleier er jo egentlig på lik linje som sykepleier, men har ikke samme status.Synd for det er en bra utanning og et fantastisk yrke!

-

Skrevet

Syns dette var en viktig tråd.

Har faktisk aldri tenkt over hva en vernepleier egentlig gjør før nå. Takk for det jenter :)

Kan noen forklare meg hva en vernepleiers vanlige arbeidsdag består av?

Skrevet

Ja, når folk flest ikke later til å skjønne forskjellen på en sykepleier og en hjelpepleier, er det kanskje ikke så rart at de ikke skjønner hva en vernepleier er, heller?

Skrevet

Det er en 3-årig høgskoleutdanning og har lik medisinkompetanse som sykepleier.