Gå til innhold

Dere med vogndilla/vognpeiling, kan dere se på denne linken og komme med tilbakemelding på denne vogna? Trenger hjelp:)

Anbefalte innlegg

Huff, får hodepine av å prøve å sortere ut mulighetene, og har mest lyst til bare å velge den første og beste vogna...!

Er noen år siden sist jeg kjøpte vogn, og synes det er vanskelig å huske tilbake hva som er de viktige detaljene når man velger vogn.

Vil at vogna ikke skal være for stor og tung, og at sittedelen kan festes begge veier, ellers er jeg jammen ikke sikker.

Babyen kommer i februar.

Setter stor pris på tilbakemeldinger, her er linken:

http://www.strollers.com/UPPA-Baby-0054-MCA-UBB1067.html

Dette er en amerikansk side. Svigermor kommer fra USA like før fødselen, så jeg har altså mulighet til å kjøpe vogn derfra.

Fortsetter under...

Den så kul ut - og minner jo om de poppis vognene som er for tiden. Brio go, Bugaboo etc.

Men jeg synes det ser så ubehagelig ut når sittedelen er formet på den måten. De ligger jo i en knelkk uten mulighet til å strekke seg ut.

Med tanke på at mange bytter til sportsdel rundt 6 mnd, synes jeg det er bedre med tradisjonelle vogner det de kan ligge flatt også i sportdelen.

Denne vogna er identisk med Brio Sing, bare et annet navn påsatt. (Mange mener at Uppa Vista vognene er av een annen kvalitet osv men jeg har sett to slike vogner og kan ikke se og kjenne forskjell :-) Har eiet en Brio Sing og var fornøyd med denne, jeg. Du kan få 08-modellen billig for 3500,- som kombi. Kjøp evt en ekstra solskjerm, for kalesjen er litt snuppelig. Det er vel det eneste jeg hadde å invende på vogna. Den er ekstremt stabil og god å trille!

Jeg er blant de som er litt skeptisk til å ha en slik vogn som hovedvogn. Er ikke i tvil om at den er kjempegod på fine veier og i kjøpesenter, men når det er snø, slaps e.l ute tror jeg demping og fremkommelighet blir for dårlig. Så personlig ville jeg kjøpt en brukt "god gammeldags" kombivogn av typen Simo, Brio, Emmaljunga e.l, med 4 lufthjul og god demping, i tillegg.

Har ingen erfaring med den vogna du linker til. Men ser den er veldig lik brio sing, har ikke testet den ut selv, men har ikke hørt så mye bra om den ;) Her kan du lese brukererfaringer på sing i allefall ;)

http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-sing.html

Har hatt svært mange vogner opp igjennom årene, og vil derfor ikke umiddelbart anbefale firhjuling a la Simo og Emmaljunga, da jeg vet at det finnes mange andre vogner som er like bra og til og med bedre. Du finner mange dyktige folk med vognpeiling på barnevognguiden.no og nybaktmamma.com sine barnevognforum, vil anbefale deg å også spørre der inne.

Mange snakker varmt om Brio go og jeg er selv svært fornøyd med Bugaboo cameleon, begge vognene har vendbar sittedel og er lette. Mulig du får disse vognene rimeligere i USA.

Som de over her nevner, så er den helt lik brio sing. Jeg hadde en brio sing, men den solgte jeg for jeg var ikke helt fornøyd. Den var en drøm å trille på kjøpesenteret, og lett å få med seg inn og ut av bilen. Men på asfalt, brostein og grus var den ikke noe god, hjulene ristet og det var null demping. Nå liker jeg å gå tur med småen, så vi måtte skaffe oss en annen vogn. Så det avhenger av hva du skal bruke vognen til, hvor du kommer til å trille mest osv.

Lykke til med vognvalget :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...