litamora Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ble gravid denne pp, og brukte da: *multivitamintilskudd hver dag *bidronninggele i tablettform hver dag *fram til eggløsning: damiana *etter eggløsning og 1 uke: wild yam Drakk i tiden rundt eggløsning masse vann, for å få tyntflytende slim Begrenset kaffeinntak. På eggløsningsdagen: 1 glass vin Han: *multivitamintilskudd hver dag *damiana hver dag *Zink hver dag Sex annenhver dag fra mens til godt over eggløsning. Det klaffa for oss - håper det kan være til nytte for noen andre. Masse lykke til
K ♥ tærten Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Tusen takk for oppskrift og gratulerer med graviditeten =D Har hørt flere som har prøvd Wild Yam - har du kjøpt både den og bidronninggelen i vanlig helsekost? Skal man ta bidronning frem til el og Wild Yam en uke etter el? Har lest at Wild Yam også kan virke som prevasjon så er litt skeptisk, men så har jeg litt lyst til å prøve også. Går til homeopat så litt redd for å ødelegge noe der, men kanskje høre med henne neste gang...
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Hei, takk for tips! Da skal jeg beynne en pp, skal kjøpe inn det jeg mangler på listen i morgen! Gratulerer til deg!
litamora Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2009 Takk Takk Har kjøpt alt i vanlig helsekost. Brukte damiana i en ukes tid og wild yam i en ukes tid. Spurte hun på helsekosten litt, og slik jeg forstod, var damiana en progesteronhermer, og wild yam en østrogenhermer (hvis jeg husker riktig nå da) - og stimulerer kroppen til å lage mer av hormonene som skal være der naturlig for at det skal bli barn. Ikke vet jeg, men vi har prøvd lenge, og dette klaffa
K ♥ tærten Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Da tror jeg at jeg skal stikke innom en helsekost i dag og forhøre meg litt. Er så livredd for å gjøre noe feil. Spesielt fordi jeg går til homeopat som har gitt meg homeopatmedisiner for å rette på hormoner og ting i kroppen. Jeg er på dag 17 i syklusen min, men har ikke hatt el ennå og pleier å ha ganske lange sykluser så er nok ikke for sent for min del heller å starte denne pp'en. Regner med å få el alt fra om i morgen til 1,5 uke... Tusen takk for fint innlegg =)
-68mamma Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Info om Damiana : http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/turn_dif.htm Sikkert lurt for at det er sex-stimulerende og slimløsende. Det er testosteronhermende (mannlig kjønnshormon, øker sex-lysten) Info om Wild Yam : http://www.dhea.no/wild_yam_dioscorea_villosa.html Her er jeg i tvil om gevinsten, da urten først og fremst hjelper kvinner med overgangsalderplager.... Jeg er ikke sikker på fordelen ved å tilføre østrogen etter en eggløsning...og det er iallefall klart at man IKKE skal tilføre det etter at befruktning er skjedd,
K ♥ tærten Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Etter å ha lest side opp og side ned om produktene på nettet er jeg egentlig like usikker. Har bestemt meg for å ikke prøve de denne pp'en fordi jeg vil høre med homeopaten min først, samt at jeg er midt i syklusen. Skal til homeopaten i slutten av oktober og da skal jeg høre med henne om jeg "ødelegger" noe for henne om jeg prøver dette. Dessuten håper jeg da å få startet fra begynnelsen av syklusen.
litamora Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2009 vel, 68 mamma, jeg gjorde akkurat det, og ble gravid. Dette etter tips fra andre som hadde gjort det samme. For meg klaffa det. Men, hver kropp, eget ansvar. Wild yam kan hemme eggløsning om det taes før, men noen dager i etterkant vet jeg flere som har god erfaring med i form av spire i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå