Indigo 08-10-13 Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 I mitt tilfelle ex.u. Hva er risikoen ved å hive seg på prøvinga med en gang?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Hei, Jeg hadde ma sent i uke 13. Min meget erfarene private gyn sa at å vente var ikke nødvendig for min del. Han sa at egget ikke ble befruktet hvis det ikke var klart enda. Når det gjelder ex.u. vet jeg faktisk ikke om du bør vente. Men sa og ma behøver man ikke å vente hvis man er klar for det selv. Lyktes ikke for meg før jeg fikk mens,men håper at det har klaffet denne gangen. masse lykke til. klem
~\/ero~ Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Hei=) Hører egentlig til på 1.tri, men liker å følge med litt her inne. Jeg fikk også beskjed av legen om å vente en syklus etter ex.u. Men fikk ikke noen grunn, spurte heller ikke. Men nå ble jeg jo gravid('uplanlagt') før det gikk en syklus. Har vært til flere ultralyder, og gyn sa ikke noe om risikoer. Bare gratulerte da vi fikk se spiren på rett plass. Og så sa han: det var vel en gledelig nyhet. Det eneste negative eller hva jeg skal kalle det, var at det var en tvil om det var ny graviditet eller om det hang igjen hcg fra sist. Så jeg vet egentlig ikke hva riskioen er hvis man prøver med engang fremfor å vente. Jeg har iallfall ikke opplevd noen komplikasjoner enda. Har en god følelse denne gangen. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen når du velger å prøve igjen=)
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Man må ikke, men d blir vel anbefalt for at da får man sjekket at livmoren "funker" som den skal; med vanlig mensblod og skulle man bli gravid raskt så er d sikrere å regne termin når en har hatt en mens. Tror d er hovedgrunnene. Men, som sagt, man må ikke. D viktigste er å vente til blødning/renselse er over, pga infeksjonsfare. Min gyn. sa at livmormunnen er litt for mye åpen de første 2-3 ukene. Hadde selv utskrapning etter MA i aug., sluttet å blø dagen etter, litt renselse i noe slikt som en uke etterpå. Hadde sex på dag 9... hehe.. Så fulgte vel ikke akkurat "doctors orders"... Men d gikk iallefall bra !! Venter fortsatt på mensen nå, snart 7 uker etter... *sukk* Men har begynt å småspotte litt, så regner med at d er igang ) Endelig kan man begynne å tenke på prøving igjen !!!! (Mannen min har vært i Nordsjøen siste 4 uker, så d har ikke blitt gjort noe før...) Gu', som jeg tyter..... Lykke til !! )
Indigo 08-10-13 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2009 Har bestemt meg for å "hoppe" i det uten prev. når jeg føler meg klar igjen! Regner med at ting har grodd greit om ei uke (altså to uker etter operasjon)! Får håpe jeg blir like heldig som deg Vero! Ble du gravid lenge etter operasjonen? Trøster meg i alle fall med at vi brukte 2.pp begge gangene jeg har vært gravid! Litt utålmodig etter å finne ut om kroppen fortsatt fungerer;) Lykke til videre dere andre damer!!
~\/ero~ Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Så spennende høne_pøne3. Som gyn sa til meg, så blir man ikke gravid før kroppen er klar for det. Så hvis du blir gravid nå så må jo det være fordi kroppen er klar. Håper virkelig det klaffer fort igjen for deg også. Forstår utålmodigheten din. Enest jeg tenkte på var å komme i gang med prøvingen igjen. Og håpet egentlig på at mensen skulle komme tilbake fort. Men nå fikk jeg et enda bedre resultat=) Regner med gyn eller lege ville snakket om evt risikoer da det ble påvist graviditet. Jeg ble operert 8.aug. Ventet litt over ei uke med samleie, brukte hoppe av i svingen metoden som prevensjon, som tydeligvis funket dårlig. Ifølge ul ble jeg gravid i slutten av aug/begynnelsen av sept. I utgangspunktet har jeg en syklus på 35 dager, så da stemmer det ganske bra. Rakk derfor ikke å få tilbake mensen Ønsker deg lykke til=) Krysser virkelig fingrene for deg. Kommer nok til å prøve å følge litt med på deg fremover. Håper du sitter med en pos test om ikke så lenge. Heier på deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå