Gå til innhold

Blødninger, vannavgang, og fortsatt hjemme... HJELP?

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 34 og på onsdag hadde jeg en blødning som etterhvert gikk over til å bli slim blandet med blo for så å bli lyserosa på torsdag. Var på føden og hun legen sa bare at mormunnen var blitt myk å at det kunne være grunnen til blødning. Men jeg tenker jo litt på slimpropp osv. I går kveld etter at jeg hadde gått en tur å ryddet litt gikk jeg på badet, og plutselig bare rant det vann, ble kliss våt i truseinnlegg, bukse og litt på gulvet... Ringte føden da jeg lurte på om vannet hadde gått. Kom opp ditt og de tok sånn test i skjeden og sa at det var ikke fostervann, og babyen hadde også fostervann, men jeg synes det så lite ut i forhold til på onsdag... Hun sa at livmorhalsen var 2,5 cm noe som er 1 cm kortere en onsdag...

Det jeg lurer på er kan denne prøven ta feil? siden vannen eventuelt allerede hadde gått?

Stoler VIRKELIG ikke på legene på sykehuset alltid altså, alle sier jo forskjellig, kan også nevne at jeg akkurat har verdt behandlet for GBS..

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde også en vannavgang, eller jeg mener det var en vannavgang. Rant masse vann ut, men når jeg kom på føden sa de at det ikke var noe tegn til at vannet var gått. Det viste seg at de hadde feil, jeg hadde hatt en toppavgang... Hadde også GBS og kort livmorhals. Endte med at alt vannet gikk etter to uker selv om jeg lå hele tiden. Ny GBS, noe som er farlig for babyen når man ikke har fostervann, og hastekeisersnitt i uke 29. Nå er jo du kommet så langt at dette kommer til å gå fint... Men, dere må følge med om du får ny infeksjon. Og hvis du får det må du behandles. Du må også få antibiotika under fødselen. På Riksen sa de at jeg skulle vært tatt blodprøver av hver dag, det gjorde de ikke på Ullevål. Dessverre opplevde jeg mye "rart" på Ullevål. Jeg håper du blir tatt på alvor og lyttet til. Ikke gi deg, jeg ga meg altfor fort. Dessverre, siden de måtte ta ut gutten min til slutt. Det gikk bra med han da, og i dag er han en frisk og rask gutt på 19 mnd. Lykke til og bare spør hvis du lurer på noe!

Hei.

Jeg hadde vannavgang med nr 3 men det var bare den ytterste vannsekken som gikk, men resten gikk etter 1 time på meg da. Men det kan ha vært den ytterste lille vann hinnen som sprakk.

Jeg er nå gravid med nr 5 og har denne gangen GBS, men de vil ikke behandle meg under svangerskapet i det hele tatt. Og siden jeg har styrtfødsler skal jeg til legen på sykehuset den 23 oktober for og kartlegge hvordan fødsel skal foregå. Ei dame jeg jobbet sammen med før holdt på og miste sønnen sin pga GBS.

Men siden dere har hatt dette før, så kanksje dere har noen gode råd og komme med til hva jeg skal kreve. For jeg tenker at jeg må få en antibiotika kur og så bli satt i gang evt KS slik at jeg slipper denne risikoen i det hele tatt. Hva mener dere?

Jeg vil vertfall ikke bare gå til jeg kommer i gang av meg selv og så bli satt på antibiotika for den rekker jo ikke virke før barnet er ute.

Jeg har allrede blod spor i urinen men det gjør dem heller ikke noe med. Jeg er redd for at jeg kan fød for tidlig og risikere at barnet blir smittet og blir sykt.

Håper at dere svarer meg ærlig på dette nå..!

Hei Mammatrollet!!

Hvor langt er du kommet? Jeg skjønner at du er urolig og engstelig for at de ikke behandler GBS. Jeg tror, uten å være helt sikker, at det er slik at de ikke behandler GBS hvis man ikke har hatt en "historie" med GBS i tidligere svangerskap eller at man har vannavgang eller andre tilleggsfaktorer som gjør barnet mer utsatt for smitte. Hvordan var det i graviditet nr tre, gikk vannet tidlig? Hvis du er tidlig i svangerskapet og vannet gikk tidlig den gangen hadde jeg virkelig krevd å få antibiotika. Jeg er absolutt ingen fagperson, jeg har bare dårlig erfaring med GBS. Det står ganske mye informasjon på denne siden: http://www.gbs-info.net/ Dette var sikkert ikke mye til hjelp, men du får bare spørre hvis du lurer på noe mer.

Mvh anonym over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...