Gå til innhold

kan jeg "revne"?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt det du først tenker på. Jeg er førstegangsfødende, og etter hvert som magen vokser har jeg begynt å lure på en ting jeg ikke hadde tenkt på tidligere. Jeg måtte ta ut navelpiercingen min når magen begynte å vokse, men nå er jeg blitt så stor at det ser ut som og kjennes ut som om huden der piercingen satt skal revne. Så derfor lurte jeg på om det går an, kan huden revne der? Er det noen som har peiling, eller har opplevd det samme? Har to måneder igjen, så vokser nok enda litt. I tillegg til at det kommer til å bli et grusomt arr der hvis det revner, så svir det jo litt, så er det noe jeg kan gjøre for å hindre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg vil foreslå at du smører huden så ofte som mulig med feit krem, sånn at den blir elastisk og ikke revner.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt a-creme på apoteket.. Den er visst nok veldig bra, og den kan brukes på babyen seinere også..

Smør flere ganger om dagen.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt a-creme på apoteket.. Den er visst nok veldig bra, og den kan brukes på babyen seinere også..

Smør flere ganger om dagen.

Skrevet

Jeg har PANIKK for det samme. Men jeg har ikke tatt ut piercingen enda. Er 13 uker på vei, og har ikke fått mage enda. Men nu tror jeg at jeg løper rett på på badet og tar den ut av:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg hadde hul i navlen da jeg ble gravid men hadde ikka hatt noe i på lenge. resultate ble et strekkmerke lite strekkmerke som går over hullene på en måte . synes ikke så godt,å vertfall ikke hvis jeg putter noe i :)

Skrevet

Jeg er 14+4uker, og tror jeg vil selv ta den ut etterhvert som magen vokser.. Arret etter navlepercingen blir jo ikke pent uansett, men jeg er selv førstegangsfødende, og har ingen erfaring med det. Men de fleste gravide jeg har kjent, har måttet ta den ut for ikke bli altfor stygg over navlen.

Jeg tror det selv er lurt, og ville jo anbefalt deg å gjøre det. Men som anbefaling, ville jeg ha smørt med en fet krem for å hindre det, med litt massasje bevegelser. Men selv velger du, og vet hvordan det ligger ann. Ønsker du derimot å ha percing der videre, så kan du jo ta ett nytt ett senere;)

Skrevet

Har hatt navelpiercing tidligere, men tok den ut før jeg ble gravid. Nå er jeg 39 uker på vei og har kun fått et strekkmerke der hullet var. Har ikke smurt på noe krem i det hele tatt og har ikke revnet enda så da tror jeg det er veldig liten sjans for at det skjer..

Skrevet

Jeg tok ut min navlepiercing i forrige svangerskap, og skjedde ingenting med hullet annet enn at det grodde igjen :)

Tror nok ikke det er noen særlig sjanse for at det skal revne :)

Skrevet

Jeg tror ikke du kan revne, men hvis det er ubehagelig eller vondt så er det kanskje en ide å vurdere å ta den ut.

Eventuelt så vet jeg at jeg har hørt at det finnes spesielle elastiske gummipiercinger som du kan bytte til i svangerskapet. Disse strekker seg, og er derfor litt bedre å ha med å gjøre. Du kan kanskje google det eller ringe et piercingstudio og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...