Du og jeg lille venn Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Trenger litt hjelp av dere erfarne her inne.. Var hos gyn idag, og målte en folliklene til å være 16-17 mm. Har ikke testet positivt på EL-test enda, men føler det nærmer seg. Når ville dere ha dratt til DK for inseminasjon? Vurderer dobbel inseminasjon.. hva med tirsdag ettermiddag og onsdag ettermiddag? Fikk liksom ikke noe ordentlig svar fra gyn..kanksje vanskelig å si for han også.. Håper på noen synspunkter, for er veldig i tenkeboksen...
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har ingen erfaring med inseminasjon - bare ivf. Men - når jeg målte mine folikler skulle de være 18-19mm når jeg satte el-sprøyta og fra det tidspunktet var det 36 timer igjen til el. Dvs foliklene er ca 20mm når de slipper egget. Jeg vil derfor tro at du heller skal tenke onsdag ettermiddag og torsdag på dagen....men som sagt - dette er bare mine tanker. Håper du får svar fra noen som kan gi deg et sikrere og mer konkret svar. Og uansett - lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Hei ! Målte follikler... og var de på 16 mm f. eks. så regnet man med 2 mm vekst pr. dag..og når det var 22 mm skulle eggløsningsprøyten settes...og da slipper man egg innen 12-36 timer...
Håpefull38 Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Sist hadde jeg en follikel på 15 mm på en fredag (tidlig på dagen), ringte Stork og fikk beskjed om å sette sprøyta kl.22 lørdag kveld, inseminasjon kl 10 mandag morgen. En annen gang hadde jeg en på 24 mm, ringte Stork, og de sa den kunne sprekke når som helst. Skulle ta sprøyta samme kveld, men siden de ikke hadde den inne å apoteket, måtte jeg vente til morgenen etter. Hadde enda ikke testet positivt på eggløsningstesten da jeg tok sprøyta. På 2.forsøk hadde jeg en på 11 mm, og tre dager etter var den 20 mm. Så da hadde den vokst 3 mm pr dag. Satte sprøyta samme kveld. Hvis du ikke skal sette eggløsningssprøyte, tror jeg nok at du må regne med å vente til torsdag før det blir inseminasjon. Det er veldig gerit å ta eggløsningssprøyte, for da vet man sikrere når det beste øyeblikket for inseminasjonen er. Tar du test en eller to ganger for dag, kan du egentlig ha vært positiv i mange timer allerede.
Du og jeg lille venn Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for gode svar. Gyn.min sa at egget sleppes ved ca 20 mm, og at skal det bli graviditet så MÅ sæcellene ligge i livmoren når egget slippes... det er jo litt derfor jeg tenker at hvis jeg har 17 mm idag, og de vokser ca 2mm i døgnet vil størrelsen være 19 imorgen, og 21 på onsdag.. hjelp!!! Jaja..det blir jo bare å vente på positiv EL-test og sette seg på første fly Får prøve en eggløsningssprøyte evt. neste gang... må man gå på hormonbehandling hvis man skal sette sprøyte? og er det slik at eggløsninga ved sprøyte kommer etter 36 timer uansett? kan den ikke komme før hvis egget er klart før..?
Storkfrøken69 Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hei Jeg må bare korrigere legen din litt. Sædcellen må ikke være på plass når egget slipper. Her strides faktisk de lærde. På CFC sier de at 2 timer etter eggløsning er det optimale. Folliklene mine har poppet på mange forskjellige størrelser. Alt fra 18 mm til over 26. Hvis du ikke skal ta eggløsningssprøyte, ville jeg absolutt vente på positiv LH-test før jeg bestilte flybillett. Lykke, lykke til )
Du og jeg lille venn Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for svar Storkfrøken69... man blir jo litt surrete av å gå og tenke på alt detta, så godt å høre at det ikke er et svar for alle;) (selv om et fasit svar for å lykkes hadde vært fint.. he) Jeg kommer til å venter på positiv EL-test, så drar jeg...
Håpefull38 Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Du trenger ikke ta hormoner for å bruke eggløsningssprøyte. Stork anbefalte meg å gjøre det pga av lang reisevei. Bor langt fra Oslo så det er ikke bare å sette seg på første fly. Lettere å ha kontroll på eggløsningen på denne måten. Når du har satt sprøyta skjer eggløsningen en plass mellom 12-36 timer etter. Egget overlever 24 timer etter det har løsnet. På Stork ville de ha meg inn 36 timer etter sprøyta var satt. Tror jeg hadde eggløsningen på natta før jeg skulle dit. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå