Gå til innhold

Bruker dere ammepute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt det. Selv om jeg har ammet tre før.

Men kjenner jeg er bra gåen allerede i ryggen nå. Om det er gull verdt med en sånn ammepute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det helt nødvendig med ammepute. Det var altfor tungt å amme uten, så ammeputen gav meg en mye mer behagelig ammestilling.

Skrevet

Bruker ammepute, ellers hadde ryggen min vært helt skutt. Slitsomt for ryggen å amme selv med pute, blir myyyyye amming de første månedene.

Skrevet

Ja, hadde det med første og har det nå med andre. Kjenner det godt når vi har vært borte en dag og ikke har fått bruke puta. Kjenner det ikke så godt i ryggen, men i armene og skuldrene dersom jeg ikke bruker.

For meg var det en god investering!!!

Skrevet

brukte ammepute de første dagene vi kom hjem, sjeldent etter det. bruker pute noen ganger, men sjeldent det også.

men når han blir større så kan det jo hende den blir mer brukt

Skrevet

Ja var helt avhengig de første ukene. Ble bra gåen i rygg, nakke og skuldre fra før med all denne bæringen, så deilig å slappe godt av under ammestundene. Absolutt verdt det!

Skrevet

Mitt daarligste kjòp. Har brukt min 3ganger og min sònn er naa 5,5mnd. Faar den liksom ikke naer meg nok slik at blir en sprekk som sònnen min faller ned i som gjòr at han nektet aa spise. Jeg foretrekker aa amme liggende da. Usosialt ja, men faar en fantisk naerhet til sònnen min. Er jeg ute for hjemmets fire vegger tar jeg jo ikke med ammeputa uansett:)

Hver sin smak:)

Skrevet

Har brukt min mye, brukte dyna fra vogna når vi var utenfor hjemmets lune hi.

Nå (han er 6 mnd) bruker jeg den sjeldnere, han ligger/sitter så fint uten. Den er av den harde typen som jeg tenker meg han kan leke fint med når han blir litt mer mobil, enn så lenge er den god støtte i ryggen for meg :-)

Skrevet

har hatt ammepute men har aldri brukt den. Har ikke helt forstått hvorfor man skulle trenge den.

Ikke hatt noe behov med noen av mine ( har 2) Har aldri fått vont i ryggen av å amme..... Hvordan får dere det??

Skrevet

Ammeputa mi er gull verdt for meg! Brukte den ikke de 3 første mnd fordi jeg måtte ligge å amme.

Etter at jeg klarte å sitte igjen, så er jeg helt avhengig av ammeputa, så den er med over alt. Klarer faktisk ikke amme uten... Og jeg har prøvd uten maaange ganger...

Skrevet

Jeg stemmer i det Blomsterpiken sier, og forsåvidt de fleste andre her. Ammeputa har vært gull verdt!! Tar den oftest med meg rundt omkring, er veldig comfy med ammestillinga den gir meg og tulla :)

Skrevet

Nei. Har en liggende og prøvde med både nr 1 og 2, men jeg synes bare den var i veien, ammer mye lettere uten :-)

Skrevet

JA! Eller ikke nå lenger, men frem til snuppa var 4-5 mnd brukte vi den heeele tiden!

Kjøpte ikke da jeg var gravid, for mente det måtte være en sånn ting man egentlig ikke trenger.

Men hun jeg delte rom med på barsel hadde en, og jeg lånte den en gang - også måtte mannen i vei å kjøpe ammepute:)

Og det er en av de beste investeringene vi har gjort! Jeg slappet av så godt med den, og prinsessa lå som ei prinsesse! Der kunne hun duppe av, og jeg slappet max av - nei, løp å kjøp sier jeg bare:))

Skrevet

Ja! De første 4 mnd brukte jeg den stort sett hver gang jeg ammet hjemme. Behagelig for meg og for babyen. Nå er hun 5.5 mnd og den brukes fortsatt, men ikke hver gang

Skrevet

Nei. Har ikke savnet det til nå i allefall og jenta er snart 3 mnd. Det hender jeg tar en avlang sofapute og legger under henne. Men som oftest så bruker jeg ingenting annet enn en pute i ryggen selv.

Skrevet

Brukte den de første ukene, men fant fort ut at det den egnet seg best til for meg, var å bruke den om natta til å holde rundt fordi jeg hadde så vondt i bekkenet når jeg lå på siden:D

Skrevet

Den var gull verdt de første ukene, da jeg hadde vondt etter ks og slet med etterdønningene av spinalhodepine. Nå har jeg ikke brukt den på leeeeenge... Da kroppen ble mer seg selv igjen, fant jeg behagelige stillinger som jeg ikke trengte pute til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...