Gå til innhold

Graviditet, er det virklig et problem for arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier. I sep iår fikk jeg tilbud 2 stillinger, ene var på 3 måneder egasjament på avdeling1 og andre var 1 årig på avdeling 2. Begge arbeidstedene var under en avdeling. Jeg likte den 3 måneder engasjament fordi den virket mer spennende. Men rett etter jeg begynt i den 3 måneder engajament i sep, fant jeg ut at jeg var gravid, jeg fortalte det til lederen min på avdeling1 med en gang og spurte om de forlenge det engasjament men hun virket litt avvisende på det. Men jeg sa til lederenmin at jeg ønsket ikke å fortelle andre om min graviditet enda. Jeg regnet med at hun hadde taushetsplikt da. Hun var veldig fornøyd med jobben jeg gjorde. Jeg hadde jobbet på det andre stedet fast før, på avdeling 2 ( der jeg fikk tilbud på 1 årig vikariat, og jeg hadde veldig bra rykte på meg).