Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, kanskje et veldig personlig spørsmål, men som ny prøver er jeg litt nysgjerrig på hvordan andre prøvere gjør det.

Hvor hyppig har dere sex? Timer dere opp mot EL eller har dere jevnlig hele syklusen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deler det gjerne med dere jeg. Hehe.

I begynnelse av prøvinga så var jeg så opphengt i at det var en baby vi skulle lage så jeg stressa litt å klarte ikke helt å kose meg.

Blir litt feil syns jeg. Viktig å bevare den kosen :) Hehe.

Så etterhvert så slappa jeg av å sex var sex å ikke babylaging. Lå litt mere i bakhodet :) Vi har sex neste hverdag utenom når tanta er på besøk. Er i 5 pp å testa svak positiv :)

Skrevet

Hehe, supert at noen "tør" å svare! Skjønner om folk synes det blir for personlig, men lurer liksom på hva som er "normalen" :)

Ja, er enig med deg i det. Man må passe på forholdet oppi prøvingen også, så det ikke blir altfor "maskinelt". :)

Ojjj, så spennende da!! *krysser fingrene for deg* :D

Skrevet

Bare kjekt å hjelpe :)

Vi prøvde forøvirg nøtter denne pp. Mannen min spsite nøttemix 5-6 dager før el. Så litt moro at det skal klaffe med det :)

Anbefaler iallefall å prøve.

Hvilken pp var du i ? :)

Skrevet

nøtter? interessant! :) Hva slags effekt skal det ha? :)

Jeg er i min aller første pp!! Hadde EL for 3 dager siden, så nå er det bare å vente å se... *spent*

Skrevet

Det hjelper på sædkvaliteten :) Kjerringråd. Vi har ikke testa kvaliteten hans, men leste det her inne at det kunne hjelpe. Mange andre tips å råd også. Pute under rompa er jo veldig poppis. Å vitaminer for begge.

Ønsker deg masse lykketil mot testinga å håper det er en spire der som klamrer seg fast :)

Skrevet

Takk for det :) Tar det helt med ro. Er veldig forberedt på at det kan tid, så prøver å ikke tenke så altfor mye på det, men kan jo hende vi har flaks ;)

Har tro på kjærringråd selv jeg. Tok både hostesaft og drakk grapefruktjuice i perioden frem til EL. Tenkte at det skader jo ikke å prøve når det allikevel er helt ufarlig :)

Skrevet

Hei. Jeg lurer på dette jeg også.. hehe

Her er jeg i 4 pp, og vi har de tidligere pp'ene hatt sex nesten hver dag fra ca. dag 10 og til 1-2 dager etter el. Jeg har ganske lange sykluser så det blir en del sex. Snakket med homeopaten min om dette og hun mente vi hadde sex ALTFOR ofte! Selv om typen har god sædkvalitet var det bedre med hver andre dag. Så denne pp'en skal vi prøve det.. men mulig vi tar en ekstra omgang på el.dagen hvis den skulle havne mellom to dager vi liksom skal ha sex ;) hehe.

Skrevet

Hei! :)

Ja, jeg har også lest et sted at det er best å ha det annenhver dag og ikke daglig. Hvorfor aner jeg ikke :)

Hvordan vet du når du har EL? Bruker du noen metoder? :) Jeg har litt ureglemessige sykluser hvor noen er litt lengre enn andre, så jeg prøver meg litt frem med FAM (iallefall noe av den... hehe)

Skrevet

Hei, jeg hører egentlig til inne på 1.trim, Men snikleser fortsatt litt her inne. Syns det er en mer positiv og hyggelig stemning her. Dere er så gode til å støtte hverandre. Men det jeg skulle si hvertfall er at vi niprøvde et par pp der vi hadde sex hver dag hele uka før og rundt EL. Men den mnd spiren satt, så hadde vi oss annenhver dag. Dessuten var samboern ute å reiste, så ble ikke så mye uka før EL heller. Men masse lykke til alle dere, legger med litt babystøv her nederst. :o) Håper å se dere inne på 1.trim veldig snart!

Skrevet

Vi hadde sex for kosen sin del å tenkte ikke så mye på baby akkurat da :) Men jeg også leser at annehver dag er best. Å vet heller ikke hvorfor.

Jeg merker det for jeg har el-smerter å mye slim. Så har jeg ALLTID 30 dg sykluse siden p-pille slutt, dermed vet jeg når el er siden det er el så bestemmer når mens kommer :) Men en bedre måte er vel å teste på. Men siden vi har sex så ofte så spiller det ikke noe rolle når el er heller :)

Skrevet

Vil bare si at jeg har hørt at sex annen hver dag skal være det beste. Kvaliteten på sæden blir dårligere dersom man har sex (eller at han har utløsning...) hver dag. Mannen trenger litt mer tid på å ha klar ny dose gode svømmere!! Husker ikke hvor jeg fikk med meg dette... håper jeg ikke sprer vranglære nå...

Skrevet

Trulle: Da håper jeg at vi er mange herfra som snart kommer over og gjør det superhyggelig der inne også :-D

...venter...: De "lærde" strides vel om det også som alt annet, men er det jeg også har hørt, så har forholdt meg til den "regelen" ;) hehe.

Skrevet

Fant dette innlegget på den laaaaange tips lista som stadig dyttes opp her. Litt motsatt av det jeg har hørt, og skrev tidligere her...

Ha sex gjennom hele syklusen, 2-3 ganger i uka, men i dagene før el ha sex hver dag samt også på el dagen og dagen etter. Det er bra for sæden at mannen har regelmessig utløsning, da svømmer de bedre. I tilleg viser nyere forskning at selv om antall sædceller synker ved ofte sex, så synker det aldri så mye at det blir for få til å befrukte kvinnen. Det vil stoppe opp innenfor normalen. I tilleg kan man aldri være helt sikker på når el er… hos normale kvinner er det 7% sjangse for å få el etter dag 5! Alle sykluser endrer seg innimellom. Annenhver dag gjelder bare hvis mannen har lite sæd. Statistikk: sex hver dag 25% sjangse per syklus, sex annenhver dag 22%, sex en dag i uka 10%.

Skrevet

hehe, jaja, skal ikke være lett :) Vi får forsøke litt forskjellig da! ;D

Skrevet

Tror man aldri kan bli klok på hva som er riktig - og det er nok ikke noe rett og galt heller. Men bestemt oss for å prøve hver 2 dag denne pp'en.

Jeg tester og temper for å finne el. Jeg har lange uregemessige sykluser og orker ikke gå å tro jeg er gravid når det kanskje er 2-3 uker til IKM. Jeg tester med el tester fra ca. dag 13 til jeg får positiv test. Ser også på tempen at den stiger kraftig etter el og da kan jeg regne meg 14 dager frem til IKM. For meg fungerer dette veldig bra og det jeg stresser mindre når jeg vet både at jeg har hatt el og når den har vært.

Lykket til og håper vi følger inn på 1.trimester snart.

Tar gjerne i mot masse babystøv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...