Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hei, vi skal til klinikk hausken i slutten av november. Noen som har erfaring fra klinikken? Lurer litt på hvor "fort" dette går fra vi er kommet innenfor dørene? Er jo så utolmodig...
mai10 Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Det går veldig fort og du kan begynne med medesiner etter første mens er bare en blodprøve du må ta :-) Lykke til veldig kjekke og flinke folk. Jeg ble gravid på første forsøk :-)
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 perfekt da, når jeg skal der venter jeg mens bare et par dager etter. Kjekt å høre at du ble gravid på første forsøk!! Hvordan er det med medisinene, kan man ta dem selv om man reiser til syden? Reiser til syden bare 18 dager etter vi har vært der 1 gang... det blir sikkert krøll det... ja, ja, vi får nå uansett hjelp fra de noen av de beste nå!
stinemin med tvillinger Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Hei, etter 3 miss forsøk på riksen skal jeg på uttak til uka hos Hausken.Jeg måtte gå p p piller i 3 mnd og metformin i forkant av forsøket denne gangen, kjedelig når jeg var klar for å begynne med en gang men har hatt 2 sa og en kjemisk på riksen og Hausken er den første som har gitt meg en diagnose og en forklaring på hvorfor jeg mister. Jeg er spent nå i forkant av forsøket om vi lykkes nå., flotte mennesker der og leger som tar deg på alvor. Har du hatt tidligere forsøk??
Veslo81 Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Vi var hos Hausken første gang i november i fjor. Var på forsamtale en fredag, og mandagen etter begynte jeg på medisiner. Så det går veldig fort!! Nå på 4.forsøk (2ivf + 2 frys) ser det endelig ut til å lykkes for oss også! Kjempekoslige og veldig flinke folk! Lykke til!!
stinemin med tvillinger Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Veslo 81 ,hvilke medisiner har du brukt nå som dere lykkes?
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Hei Aureca! Jeg begynte på nesespray dagen etter jeg var der til 1. samtale i februar 2009! Ble gravid på 1. forsøk, men mistet (MA) i uke 13... Ble gravid igjen nå på 2. forsøk, men er litt usikker på om jeg allerede har mistet ( er 5 uker på veg, men har bittelitt brun utflod). Jeg har aldri vært borte i en så hjertevarm og hyggelig gjeng som dem som jobber på Hausken; du kan glede deg :-)!!! Lykke til!!!
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2009 Kjekt å høre at dere er forrnøyd! Selv har vi en gutt som snart er 6 år, ble spontan gravid 1 mnd etter p-pille slutt med han. Vi har nå prøvd litt av og på siden han var rundt 1 1/2 år, uten å lykkes. Vi har hatt utredning hos Volvat uten noe funn. Men vi bestemte oss for å tilføre søsken på annen måte og ble fosterforeldre for ca 4 mnd siden. Kort tid etter det ble jeg plutselig spontan gravid, tankene for jo, hvordan kunne dette plutselig skje? Det endte desverre i SA i sept 6 uker bare...Vi hadde jo lagt dette bak oss og innfunnet oss med at det ble med en. Men nå var gleden så stor, og jeg og partneren min vet at det vil bli et savn for livet ut om vi ikke prøver, på ene og andre måten. Så nå har vi bestemt oss for at ingenting skal være prøvd. Den offentlige ventingen og køen orker jeg ikke, føler det er større sjangs hos privat! Er veldig spent på denne klinikken, og jeg lurer selvsagt på hvilke forventninger jeg kan ha. Er veldig spent på hvilke behandling de foreslår osv. Jeg vet ikke hvorfor men prøverør skremmer meg, jeg håper de vil foreslå annen behandling først egentlig. Gleder og gruer meg! Kjekt om flere vil fortelle om erfaringer fra klinikken!
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Hei igjen! Jeg tror du har ganske gode sjanser :-)! Jeg har to "egenproduserte" (jente 6 år + gutt 5 år) og de ble til på 1. og 2. pp... Etter det har det vært "tørke" på graviditetsfronten inntill jeg dro til Hausken etter over 3 år med intens prøving... Jeg betalte for 3 forsøk, men etter å ha blitt gravid 2 ganger der så lurer jeg litt på om det er vits å prøve med det siste forsøket om jeg nå har mistet igjen... Hva er sjansen for å bli gravid 3 ganger på 3 forsøk når jeg er 40 år???? Før jeg prøvde Hausken gikk jeg på enkel, dobbel og trippel Pergokur uten resultat i over ett år. Det er lett å være etterpåklok nå, men hadde jeg visst set jeg vet nå hadde jeg gått for IVF på Hausken for 3 år siden :-)!
Veslo81 Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Hei stinemin! Første IVF hadde jeg standard prosedyre, ingen spesielle tillegsmedisiner. Deretter 2 fryseforsøk, der jeg fikk metformin i forkant av siste fryseforsøk. Nå i 2 IVF har jeg fortsatt på metformin (er slank pcos'er uten påvist insulinresistens..) og i tillegg fikk jeg prednisolon i forkant av forsøket. Tok også såkallet babyklister som jeg bestilte selv fra helseriet.dk. Selv tror jeg mest på prednisolonen, at den gjorde utslaget. Ved ene fryseforsøket hadde jeg tidlig sa og andre fryseforsøk ble det kjemisk... Prednisolen virker "beroligende" slik at kroppen ikke støter bort embryoet (slik jeg har skjønt..). Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå