Gå til innhold

Vi klarer ikke å bli enige! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Vi klarer rett og slett ikke å bli enige om navn på gutten i magen! Eneste vi er enige om er at vi ønsker at han skal ha to fornavn.

Jeg liker litt gammeldagse, stødige navn: Idar, Bjørnar, Vegard, Lars, Amund, Tobias, Edvard, Aron, Olve, Roald, Sigurd o.l., men samboeren min kaller dette gammelmannsnavn og vil ikke høre snakk om det. Selv kommer han med veldig få forslag.

Jeg har forelsket meg i Per Amund, men samboeren min har vel egentlig sagt rett ut at dette er uaktuelt. :( Er mange navn jeg synes er fine, men liksom ingen som helt når opp mot Amund, så jeg har vanskelig for å slippe dette likevel. Alternativ 2 for meg er Idar Andreas, noe som det i alle fall er en viss sjanse for at samboeren min kan gå med på etterhvert, selv om han langt fra er overbevist.

Han har nemlig lagt sin elsk på Per Magnus, og synes ikke noen andre forslag er verdt å diskutere. Jeg synes ikke det er noe galt med Per Magnus, men klarer liksom ikke å bli helt komfortabel med det heller, til tross for at jeg virkelig har prøvd (noe han ikke har gjort med mine forslag).

Tips til hvordan vi kommer videre?

Fortsetter under...

Tobias, Andreas og Magnus er fine navn! De andre blir for kjedelige for meg, og minner meg mest om 80-år gamle folk på et gamlehjem.

Jens Christian

Christian Andreas

Henrik Andreas

Nicholas Christian

Per Christian - Litt gammeldags, men Christian er nydelig!

Victor Andreas

Martin Andreas

For noe tull å kalle de navnene for gammelmannsnavn!!! De navnene holder jo på å bli populære igjen.

Hvis begge er like sta og uenige, hva med å benytte seg av den særdeles fine bestemmelses skikken- stein, saks papir? ;-)

Eller loddtrekning?

Jeg syns Per magnus og Per Amund er like fine. Idar Andreas liker jeg ikke like godt.

Olve Tobias:D

Hva med å prøve å kombinere navnene? Du velger ditt favoritt navn(kun ett) og han sitt. Så ser dere om navnet klinger og dere blir fornøyde?

Meeen, du kan jo alltids ha flaksen på din side, og babyen kommer ut og ikke passer til noe annet navn enn Per Amund?;)

ikke lett dette!:/

Jeg synes Per Amund og Per Magnus var begge flotte og staute navn!! :-) Dere har jo en god stund på dere til å bli enige, hvis det er en januargutt du venter. Kanskje du har blitt mer komfortabel med Magnus eller at han plutselig liker Amund...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...