Gå til innhold

Hvor viktig er det at sports-del på duovogn kan vendes mot meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok en smakssak, men ser at mange selger sine relativt nye vogner da man ser at ønsket om å kunne ha barnet mot seg blir større enn man kanskje ventet. Personlig vil jeg i hvertfall ha muligheten til dette, og har i tillegg til en EasyWalker Quatro kjøpt en brukt Simo kombivogn med vendbart styre.

Jeg kjøpte TFK da yngste jenta var 1,5. Synes det ble litt "ensomt" for oss begge, men det gikk greit siden hun tross alt var 1,5 og vi ikke var så mye ute å gikk mer(var i barnehagen). Men, når jeg nå skal bruke TFK til nummer tre så kommer jeg til å kjøpe en billig "mellomvogn" med vendbart sete om ikke multix baggen til TFK kommer tidsnok og svarer til forventningene(skal funke som sportssete vendt mot deg til barnet er ca 18 mnd). Jeg kommer nemlig ikke til å ville snu en 6-8 mnd gammel baby fra meg. Men det er meg.

Jeg syns det er viktig, og ser også behovet for det hos min gutt på nå 9 mnd. Jeg har Simo med vendbart understell, så kan bytte på. Har også en Titanium Breeze som jeg bruker til shopping. Det jeg ofte opplever når jeg har han fra meg er at han plutselig kan begynne å skrike.

Tror det er fordi det blir for mye som skjer rundt han, og så blir han utrygg når han ikke ser meg. Han er veldig nysgjerrig av seg og vil gjerne sitte sånn at han ser mest mulig også, men det ser altså ut som han ikke er helt moden for det heller. Så da er det greit med Simo'en og vendbart understell sånn at jeg kan bytte på.

Syns stadig jeg leser om babyer som har vokst ut av baggene på f eks MB/UJ, Easywalker o.l allerede ved 3-4 mnd alder. Og det syns hvertfall jeg er for tidlig å begynne å trille de fra seg.

Annonse

Det er mye en vanesak.

Med førstemann hadde jeg en TFK og savnet aldri å ha han mot meg.

Så selvfølgelig det praktiske i å kunne ha det innimellom, i forhold til å lettere se når han var i ferd med å sovne, når lua satt skjevt og slike ting. Men det meste av dette så jeg også helt greit gjennom titteluka i kalesjen.

Vi hadde fine turer og pratet ikke noe mindre enn andre med andre vogner.

Til andrejenta kjøpte jeg en Bugaboo.

Ble da til at jeg hadde henne mot meg da jeg byttet over til sportsdelen.

Nå er hun 14 mnd og jeg er enda ikke klar for å snu henne andre veien, det føles nå plutselig så rart siden jeg er vant til å ha henne mot meg.

Så jeg har prøvd begge deler og begge deler føltes naturlig når det var den tingen jeg var vant til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...