Spent!!:) Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Mini er 15mnd og får fortsatt grøt både morgen og kveld. Ser her at de fleste får brødmåltid x 3 og ikke noe grøt! Er det en spesiell grunn til det? Kommer uansett til å slutte med ett grøtmåltid nå, men usikker på om det blir morgen eller kveld.... Noen tips kanskje??
Helann og lillebror Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Det er vel mange som blir litt lei grøt. Jenta vår er 19 mndr og spiser fortsatt havregrøt om morgenen før hun skal i barnehagen, om ettermiddagen rekker vi bare middag før leggetid. Hun er veldig glad i grøt, så kommer ikke til å slutte med det før hun ikke vil ha. Hun er litt dårlig til å drikke ila dagen, så er glad for den væsken hun får i seg gjennom grøten - da holder hun magen i sjakk.
Galskapens overhode Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 minsten var aldri glad i grøt. Måtte venne ham til det, for han hadde fått smaken på skive allerede ved 7 mndr. Ved 12-13 mndr var dte nesten ikke vits i å gi ham lenger.. Nå nekter han plent! 20 mndr
Noah 08. Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Gutten min er kjempeglad i grøt:) slutta med d på morningen da han var 14 mnd. han får fortsatt på kvelden..17 mnd. nå..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Gutten min sluttet selv med grøt. Han kan en gang iblant spise det i barnehagen, men er ikke av den som spiser mest av det. Fra han var 10 månder ville han ikke ha grøt mer. Så da gikk vi helt over til brødskive
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Pjokken slutta selv når han var rundt 14 mnd, tror rett og slett han gikk lei, jeg.. Kan spise grøt av og til, men ingen favoritt..Vanlig risengrynsgrøt derimot, går ned på høykant!!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Jenta mi på snart 21 mnd, får som regel fortsatt grøt før hun legger seg.
Tante Gustava Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Mini er 16 mnd og får fortsatt grøt morgen og kveld. Prøver å variere litt mellom ulike grøttyper da, men stort sett blir det 12 mndsgrøten enten fra Nestle eller Småfolk. Så lenge han er glad i det, ser jeg ingen grunn til å slutte. Føler også at grøten metter mer enn brødskive.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Jenta vår på snart 2 år foretrekker i stor grad brødmat, men hun får likevel en tallerken barnegrøt rundt regnet annenhver dag. Ellers koker jeg vanlig havregrøt en gang iblant også, noe hun liker veldig godt. De jernberikede barnegrøtene ser jeg ingen grunn til å slutte med, så lenge ungen fortsatt vil ha (fram til ca. 3 års alder, da).
Mor Løvehjerte Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Vesla er snart 14 mnd., og hun får grøt morgen og kveld fortsatt. = ) Regner med det blir kun på kvelden når hun begynner i barnehagen. de spiser frokost der, og da vil hun sikkert ha det samme som de andre barna.
Spent!!:) Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2009 Takk for mange svar:) Ja mini er fortsatt veldig gla i grøt virker det som så da er det vel kanskje ikke noen grunn til å slutte! Mulig jeg kutter ned til ett grøt-måltid om dagen da. Jeg også har litt følelsen av at grøt metter bedre enn brød, men mulig det bare er en innbildning..hehe;) Kommer vel kanskje til å slutte om kvelden da, siden middagen ofte blir veldig sein. Men han elsker mat og spiser alt så om han får grøt bare et par timer etter middag så spiser han det også...hehe;) Kanskje bedre med en skive isteden...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Vi sluttet veldig tidlig med grøt, sikkert i 8-9 mndrs alderen, med hun siste her. Rett og slett for at hun var så lei av grøt.
lille sprelle Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 har ikke tenkt til å slutte før hun ikke vil ha det mer. Her går det en kjempeporsjon både morgen og kveld! jente 1,5 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå