LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 hvis barnet ditt drikker, kan du jo prøve å gi han/hun litt fruktpuré blandet med vann? =)
Helann og lillebror Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Prøv iallfall å gi rikelig med drikke, gjerne saft eller juice! Av mat kan du forsøke å gi det barnet er aller mest glad i. Her blir det da gjerne melon, nektarin, kjeks eller kanelbolle. Vesla var syk før sommeren, og da var det eneste hun spiste 1 nektarin per dag i 3 dager. Går greit med lite mat i en kort periode så lenge de drikker og har våte bleier. Hvis du tror barnet har vondt i halsen går det an å gi Paracet eller Ibux som smertestillende 30-45 minutter før måltidet.
MJ<3 Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Samme problemet her, har ikke spist noe siden torsdag omtrent... Prøver å gi favorittmaten og mye drikke. Ikke lett det her, når de ikke vil spise, men man vet jo selv hvor lite matlyst man får når man er syk da.
Ranveig R Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Når barn (og voksne) er sjuke går det heilt greitt å ikkje ete på nokre dagar, så lenge dei får i seg væske. Kanskje det kan friste med ein smoothie? Det er ein slager her i huset, både når ungane er friske og når dei er sjuke. Og så er det jo faktisk litt mat i det og. 1 banan, ca 1,5 dl eplejus og ei handfull frosne bringebær er akkurat passe mykje kveldsmat til 4-åringen )
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Jenta mi var syk i våres og spiste ingenting på 8 dager. Og da mener jeg ingenting i det hele tatt, ikke en liten sjokoladebit engang fristet henne. Da ble jeg ganske bekymret og tok kontakt med lege. De sa at så lenge hun drakk nok og hadde våte bleier så var det ingen fare med at hun ikke ville spise noe. Jeg var jo litt bekymret jeg da, men legen sa at det var ingen grunn til bekymring før etter 2 uker hvis hun drakk nok. Ellers er det bare å prøve å ikke vise barnet at man er bekymret og lage oppstyr rundt spisingen. Tilby litt forskjellige godsaker og se om det er noe som faller i smak. Plutselig er matlysten tilbake, og da er den gjerne GOOOD!.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 takk for svar og fine tips:) har en misstanke om at han har vondt i halsen.. han vil ikke ha brød eller grøt og ikke middag..det han får i seg i løpet av en dag er yoghurt og fruktmos,og banan,litt blåbær...han drikker da litt vann og har våte bleier. blir bare så urolig når han ikke spiser,han bruker å spise som en hest ellers:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå