Gå til innhold

Prosjekt Bli-kvitt-svangerskapskvalmen er igang!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dag gikk jeg innom et sånt naturmedisin sted,for og høre om de hadde akupunktur mot svangerskapskvalme. Og ja,det hadde de, og de kunne gi meg en time med en gang! Så da har jeg fått min første behandling og skal ha to til. håper så veldig at det kommer til og hjelpe. Ho var også homeopat, og ville gi meg noen dråper,men skulle se det an litt.... også sa ho at jeg skulle ligge unna melk!!! Noen andre som har hørt dette? Men verdt et forsøk.

Også dro jeg rett på apoteket og kjøpte sea-bands.

hater og være kvalm,og det blir bare verre og verre! Anbefaler akupunktur da,ikke noe særlige vonde de nålene ho satt. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spennende! Sliter en del selv med kvalme, spyr ikke men er konstant små kvalm gjennom hele dagen, verst på morran og på kvelden :/ Du får holde oss oppdatert da!!

Skrevet

Jeg kan på det sterkeste anbefale akupunktur! Hjalp enormt etter bare en behandling for meg! Akupunktørene sa det var vanskelig å sette nåler mot kvalme (mye vanskeligere enn andre plager) så det trenger ikke funke etter bare en gang, og ikke alle akupunktører er like flinke..

Skrevet

har ikke kastet opp jeg heller,men er sånn gjevnt over kvalm hele dagen. Tidligere hjalp det og spise,men det gjør det ikke lenger. Nå er jeg kvalm uansett, og det er jo så fryktelig ubehagelig. Sku nesten ønske at jeg kastet opp,kanksje det hadde hjulpet?

hjalp ikke etter første gang med meg idag,men ho sa at jeg burde ta 3 behandlinger. Hvor satte ho nålene på deg?? Jeg fikk to i hver fot, en på hver underarm også stakk ho meg med en nål på to punkter under tunga... skal dit imorgen igjen.

Noen av dere som har erfaring med homeopati(heter det det?) da? Ho ville lage noen sånne dråper til meg også...men jeg er litt usikker. Bør stole på at ho vet hva ho gjør kanskje...

Ellers noen andre tips dere har mot kvalmen da?

Skrevet

Ja, forstår at det kan lindre litt å kaste opp. Samtidig er det ganske upraktisk å kaste opp også. Da kan man liksom ikke skjule så mye...

Jeg fikk nåler i ben, både på innsiden av foten, en mellom to av tærne (høyre fot), nåler i det punktet på begge håndleddene (der som seaband også skal være) en midt på øverst på magen, to ved bryst/kraveben, og en i pannen (som bare er for avslapping). Fikk også en på venstre legg (som var pga klumpfølelsekvalme i halsen).

Høres ut som flere nåler enn du fikk. Hun som jeg går til at man kan sette forskjellig nåler ulike steder for forskjellige typer kvalme, så det er ikke bare en fasit.

Av andre råd syntes jeg at salt lakris hjelper, samt å drikke noe surt. Feks appelsinjuice, nypete, eller grønn te med masse sitron i. Å spise jevnt og trutt og å ikke bli sliten er også bra for meg.

PS: Har prøvd ingefærrtabletter, men det hjalp ikke! Det ga meg halsbrann og en fæl smak i munnen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...