så gla' Skrevet 5. oktober 2009 #1 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Noen her som har fått hormonbehandling med f.eks, pergotime, Gonal F/Puregon og Pregnyl, for så å prøve vanlig på gamlemåten? Ikke AIH. Er det noen "vanlige" gynekologer som kan gi denne behandlingen og så følge opp med ul og sjekke at det ikke blir overstimulering eller må man til en fertilitetsklinikk? Vi er i kontakt med en fertilitetsklinikk i Danmark, og har fått resepter og instruksjon om behandlingen som skal foregå her hjemme. Det er kun på dag 11 at jeg skal til en gyn her hjemme for å sjekke størrelse på eggpose, og hvis de er store nok, og ikke for mange, skal eggløsningssprøyta settes, også går turen over til DK for inseminasjon. Tenkte kanskje det gikk an å prøve på gamlemåten først....Er jo ikke noe galt med sambo sine svømmere. Noen som har kjennskap til dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140763766-hormonbehandling-og-pr%C3%B8ving-p%C3%A5-gamlem%C3%A5ten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. oktober 2009 #2 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei så gla`: Jeg bruker Pergotime og prøver på "gamle måten". Først snakket jeg med spesialist i gynekologi på sykehuset i forbindelse med at jeg har mistet 2 ganger i MA i år - men jeg har nå fått meg en privatpraktiserende gynekolog og han tar oppfølging av meg med blodprøver og UL ifbm pergotime. Så en vanlig gynekolog kan følge deg opp med ul når det gjelder hormonbehandling, se eggposene, sjekke om du har hatt EL eller ikke... Har brukt to doble pergokurer og er nå i første pausemåned... Dersom det ikke skjer noe innen mai 2010, altså ca 6 mnd fra nå av, blir det venteliste enten til AIH eller IVF, da er det 2 år siden vi begynte å prøve på nr 2 (nr 1 var uplanlagt) - men håper jo selvsagt at det ikke går så langt - håper det sitter en liten spire innen den tid, og at jeg beholder den, og at den vil signere en 9 mnd lang leiekontrakt =) Husk at det er din kropp og at det er du som bestemmer hva du vil - ønsker du å prøve hormonbehandling og prøving på den "gamle måten" først så gjør du det - gjør det som føles best og naturlig for deg. Kanskje du kunne snakke med en gynekolog her hjemme først - og høre hva han/hun evt anbefaler... Hold oss oppdatert da - og lykke til hva du nå enn bestemmer deg for - en dag er jeg sikker på at du også får din etterlengtede lille spire =) Stooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140763766-hormonbehandling-og-pr%C3%B8ving-p%C3%A5-gamlem%C3%A5ten/#findComment-140765768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei kjære Meg og lille snuppis! Så koselig å høre fra deg. En stund siden du har vært inne på tråden vår på bli gravid nå. Håper pausemåned gir spireresultat hos dere da. Er jo flere som blir gravide da også. Masse lykke til! Har prøvd to enkle pergokurer tidligere (1-1.5 år siden) uten resultat. Derfor tenkte jeg kanskje få enda litt mer støtte, slik som ved AIH (inseminasjon). Men, kan jo være aktuelt med en dobbel pergokur også til å begynne med :-) Jeg har fått time hos ny gynekolog 16. oktober og skal høre hva han kan hjelpe oss med. Vi har fått alle medisinene vi trenger fra fertilitetsklinikk i Dk, men kan bli vanskelig og komme seg dit på de nærmeste mdr av ulike årsaker. "To snart tre" forteller at dette er gynekologen hun bruker, og at han er kjempeflink. Jeg gleder meg til å komme dit, også får vi bare se hvordan det bærer videre. Tusen takk for langt og koselig svar, og masse lykke til i fortsettelsen. Håper dere greier det på egen hånd og at spira sitter lenge før mai 2006. Varm klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140763766-hormonbehandling-og-pr%C3%B8ving-p%C3%A5-gamlem%C3%A5ten/#findComment-140768796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 6. oktober 2009 Må bare korrigere et litt rotete innlegg. Altså; Har fått klarsignal for AIH, og fått resept på div hormontabletter fra klinikk i Dk. Før det skal det være en oppfølging av en gynekolog her hjemme. Siden det kan bli vanskelig å komme avgårde til Dk i løpet av de neste pp, tenkte jeg kanskje gynekologen her hjemme kunne hjelpe i mellomtiden. Også er det jo bare å håpe på at det ikke blir nødvendig med Dk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140763766-hormonbehandling-og-pr%C3%B8ving-p%C3%A5-gamlem%C3%A5ten/#findComment-140768826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå