Gå til innhold

Lillegutt har gått fra mange måltider per dag til veeeldig få!

Anbefalte innlegg

...og mamman er helt fortvila!

Etter vaksinering på tremånederskontrollen har lillebror begynt å spise sjelden. Fredag, lørdag og søndag har han bare spist et par-tre ganger i løpet av hele dagen. Så etter morgenpupp går det hvertfall 4 timer før han vil ha mat igjen og så er det kanskje et måltid til i løpet av ettermiddagen. Og forsøker jeg å gi han oftere blir han illsint og gråter og er nesten utrøstelig. I går ville han ikke ha pupp før leggetid heller..:-( Men så våknet han etter en time og spiste seg god og mett.

I "loggen" min har han gått fra 10 måltider per døgn til 6, kanskje 7. Hvordan blir det med produksjonen da? Synes ikke han spiser så voldsomt ved hvert måltid heller. Redd for at melkeproduksjonen går ned. Har pumpet noen ganger i løpet av helga og frosset ned, men det er mer pes med pumping enn nytte tenker jeg. Dette regulerer seg vel selv?

Fortsetter under...

Huff og huff...!! =( hvordan går det nå??!

Tror jeg ville tat en telefom til helsestajonen om det ikke bedrer seg.

Vi hadde også en periode over noen dager hvor det var stress og hyl med ammingen. Og som Mamma kjenner en det laaaaangt inn i sjelen!!

Det jeg fant ut etter hvert er to ting,

-lille snuppa har begynt å suge MYE mer effektivt (puppen var nærmere tom på halvparten av tiden)

-jeg har en sinnsyk melkeproduksjon så melken sprutet inn i munnen hennes. Dette likte hun lite og tok kun til seg akkurat det hun trengte. Det som ble saken da var jo at hun ikke fikk den fete melken og ble aldri helt mett. Var akkurat som du beskriver, grining og fortvilelse da jeg prøvde å legge henne til for å spise mer. Jeg håndmelker nå ofte ut en del før hun får mat (gjør jeg det ordentlig om morgenen holder det med en gang) sånn at hun får god og ordentlig melk.

Nå er vi tilbake i den gode rytmen igjen og kan spise uten styr!!

Ja, det var mine erfaringer.. kanskje du kan få noe ut av det??

Produksjonen din regulerer seg opp og ned etter forespørsel, men er jo ikke gjort på ett blunk. Pumping gjør bare at du produserer mer.. jeg fant ut at det var en dårlig ide...

Håper dere finner ut av alt!! Gi en lyd hvordan det går!!

Ja, jeg vet jo at babyen skal spise færre måltider per dag etterhvert, men det skjedde så plutselig her. Han gikk liksom fra å være bestevenn med puppen til å sky den som pesten. Og det var kjipt.

I dag ser det ut til at det har snudd litt. Jeg ammer og vi koser oss som før. Men så blir man jo bekymret for om det egentlig er nok inni de der puppene? Han har jo lagt fint på seg, så en skulle jo tro det. Men etterhvert som de vokser krever de jo mer. Jeg føler meg jo som ei mager ku med slafsete patter. Er liksom ikke de store struttepuppene lenger. Men forsåvidt mer behagelig nå da. Får se hvordan det går utover i uka.

En annen ting er at lille søvntrollet mitt (som jeg har skrytt av sover så godt) er begynt å kave om natta og jeg er oppe og stapper inn smokk og roer han ned mer enn før. Blir slitsomt i lengden det. Ammer fortsatt to ganger i løpet av natten, så han er tydeligvis ikke sulten da. Går seg nok til - man blir bare så fortvila "i stunden".

Usj, som man skal bekymre seg som mamma!

Skjedde samme her rett etter vaksinen og har vært vanskelig å få i han mat i en ukes tid. Grein når jeg prøvde å gi pupp, men var likevel fornøyd mellom måltidene. Men idag spiste han plutselig godt igjen. Jeg har pumpet litt den siste uken, men ble så sliten da hvert måltid var en kamp, så var vanskelig å få pumpet. Så produksjonen gikk nok gjerne ned litt, men ikke drastisk. Men jeg har forøvrig ikke hatt nok melk til han før dette skjedde heller. Etter denne uken har han gått ned til et måltid mindre i døgnet (fra 7 til 6, og var 8 for bare 3 uker siden).

Da var lillebror tilbake på sporet igjen. Vi har vel kuttet et måltid eller to i løpet av døgnet, men nå er han ikke så bestemt lenger på at han hvertfall ikke skal ha dersom jeg legger han til "til feil tid". Og godt er det. Han virker som en blid og fornøyd gutt igjen, så jeg er ikke lenger redd for at han får for lite..:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...