Gå til innhold

Fysiskalsk behandling av bekkenløsningsplager.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Fikk bestilt meg time til fysioterapaut i dag, og fikk beskjed om å ta med et laken. Noen som vet hva lakenet er til? Kjente jeg ble litt skeptisk..

Noen som har erfaringer med fysio - særlig ifht smerter? Gjør det vondt mens de holder på, blir det vondt i etterkant?

Hvor ofte er det vanlig å ha behandling? Får vi det dekt på lik linje som legeutgifter, eller må vi betale dette selv?

Mange spørsmål på en gang her nå, håper noen kan svare! :)

Fortsetter under...

laken er nok til å ligge på:)

min smerte sitter mest i rompa, å det er veeldig vondt når han løser det opp, så er det ømt etterpå, men mye bedre.

jeg går 1 gang pr uke, å jeg betaler 200 pr gang. men har hørt man kan få det dekt å, litt sløvt a meg å ikke ha sjekka ut det men.

Du får det dekket hvis det står på henvisningen fra legen at det er bekkenløsning med gangvansker. Hvis ikke må du nok betale egenandel..

Hvor mye behandlingen kommer til å hjelpe, kommer an på hva problemet ditt egentlig er. Dersom det er en del muskelplager, kan tøyning, massasje og lette øvelser hjelpe. Dersom det er låsning i bekkenleddet, kan det mobiliseres, men da må det ofte kiropraktor til for å løsne det ordentlig. Dersom det er den klassiske bekkenløsningen, er det stabiliserende øvelser som har dokumentert effekt.

Det er ikke alle leger som er like oppdatert på bekkenløsning, så før undersøkelsen er det vanskelig å vite i hvilket vev problemet ditt sitter.

Når det gjelder lakenet, trenger du det av hygienehensyn når du skal ligge på benken.

Takk for svar dere! :)

Nå føler jeg meg litt mer forberedt. Litt legeskrekk kan man si, og vet ikke helt hvor legeaktig en fysioterapaut er.. ;p Men dette blir bra! Så håper vi behandlingen hjelper, og at det blir lettere å bevege seg etterpå! :D *motiverer seg selv*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...