Gå til innhold

Er så redd for å spontanarbortere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 21 år og skal ha mitt andre barn... er 4+5 i dag..... Føler meg ikke så veldig gravid.... bare hatt litt kvalme innimellom og vondt i brystene.... Blir litt engstelig når jeg plutselig ikke har vondt i det hele tatt... Har så inderlig lyst at denne spiren skal sitte.... Men er det ikke mindre sjangs for spontanabort siden jeg er så ung?

Har slutta å røyke rett etter eggløsning:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kan trøste deg, men jeg hadde det på samme måte selv denne gangen. Var livredd for å miste, selv om jeg visste det ikke var noe man kunne gjøre fra eller til. Jeg fikk INGEN gravidsymptomer før ca 6+3. Da ble jeg litt kvalm. Jeg tror du har flere positive enn negative ting på din side. Alder og røykeslutt teller jo også FOR at du beholder barnet. Så jeg krysser fingrene for deg. I dag er datoen der faren for spontanabort avtar for min del, men helt trygg blir man nok aldri. Jeg kan bare si at det helst vil gå bra. Det er så mange innlegg om spontanabort her at det føles som annenhver har hatt det. Slik er det IKKE heldigvis :-) Lykke til!

Skrevet

Applaus for røykeslutt;) Det er vanlig at symptomene (0m man får noen da...) begynner rundt uke 6, for da er hcg nivået blitt litt høyere. Ikke uvanlig å ikke kjenne noe så tidlig. Første gang eg var gravid hadde eg ingen symptomer (bortsett fra uteblitt mens da), mens denne gangen begynte det rundt uke 6 og eg var veldig kvalm, kastet opp osv. Det kom så og si over natta....

Det går nok bra:)

Skrevet

Jeg tror det er viktig at du prøver å tenke positivt, og lar være å lese alle de negative innleggene på forumene... og spesielt ikke les om MA/SA for det gjør absolutt ikke tankene dine roligere.

Det er vanskelig, og det er klart at noen opplever abort, men det er ikke såååå vanlig som det ser ut som på forumene, for her kan det bli veldig mye av det.

Personlig har jeg bestemt meg for å holde meg unna de innleggene, for det er ikke bra for verken oss eller spirene våre å bekymre oss, og det er heller ingen vits i å ta sorgene på forskudd, for som regel blir det ikke noe av de sorgene uansett.

Prøv så godt du kan å ikke tenke de negative tankene og bekymringene.

Kanskje kan du få et par HCG-målinger i blod hos legen, bare sånn for ekstra oppmuntring og forsikring om at spiren er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...