Gå til innhold

Hvor mange Pergo-runder etter hverandre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk resept på 4 kurer tror jeg (det står "Reit.4" på resepten min)

Legen min sa ingenting om pauser imellom disse og jeg skal heller ikke på noen oppfølging hos henne.

Kan det bli overstimulering av dette ?

Leser om flere som har pausemåneder og skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk beskjed om dette - er det ikke nødvendig ?

(har blitt gravid av meg selv 3 ganger, har 2 barn - siste ble født for 3 år siden - men fikk vel muligens Pergo pga alderen, vet ikke)

Skrevet

Maks 3 kurer rett etter hverandre - da måååå man ha pausemåned for at kroppen skal hente seg litt inn... Min gynekolog sa at han anbefalte pausemåned mellom hver kur - for pergoen er ett langtidsvirkende medikament så det fungerer like bra i pausemåned, dessuten kan det være godt for kroppen å slappe av mellom kurene - han sa at det er tøft for kroppen å bli stimulert så kraftig over tid...

Jeg gikk på to doble kurer rett etterhverandre - så har nå første pausemåned og har tenkt å ha pause mellom hver måned fremover hvis jeg fortsatt ikke blir gravid - synes selv det var tøft hormonelt sett med to kurer rett etterhverandre. Fryktelig sliten både fysisk og psykisk.

Lykke til da -68mamma =)

Klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg ikk beskjed om å ta 3 kurer etterhverandre og så ha en pause. Jeg vet at jeg har EL med Pergo og legen anbefalte da å kun gå på enkle kurer, slik at det ikke bli overstimulert.. Jeg har pauseperiode nå, da min samboer igjen hadde dårlige prøver å må gå på tablettkur i 1 mnd.

Klem til dere :-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ha en pausemåned mellom hver kur, siden det er tøft for kroppen å gå på disse tablettene. Skulle begynne med enkel, og så ta en dobbel neste gang. Og en ny dobbel etter det. JEg har EL av meg selv, men gyn snakket ikke noe om fare for overstimulering med dobel kurer... hmm... skulle ønske alle leger ga samme beskjeder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...