AccidentalMum Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg vet ikke om gutten min tisser uhorvelig my mer enn andre om natten, men jeg sliter i alle fall med lekkasjer. Hittil har brettebleier vært tettest, men de er han i ferd med å vokse fra nå. Type alt-i-ett bleier var ikke så bra (men det finnes kanskje forskjellige slag?), da måtte jeg opp tidlig om morgenen og skifte på alt. Er det noen som har bra tips til tett bleie? ps: engangsbleier er FULLSTENDIG håpløst, da må jeg opp midt på natta og skifte sengtøy.
Duggfrøken Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg vet hva du mener... Her i huset er det store mengder også hehe.. Nå vet ikke jeg hvor stor din baby er men min er nå 6kg og Pampers Babydry 3 har holdt han tørr på natten. Nå er vi tomme og har kun Active Fit igjen, blir spennende å se om de vil holde han like tørr. Tviler egentlig, for Babydry har et ekstra oppsugingslag.
soleia Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Av tøybleier er det vel formsydde av bambus som sug mest. Er mange som skryt av Muksut som har lomme til ekstra innlegg. Andre vanlege nattbleier er Mother Ease Sandys som er sidekneppa og har god plass til å legge i ekstra innlegg inni, eller p´tit bamboo, der dryversjonen har fleece innside. Desse må ha ekstra sperrelag av ull eller PUL. Det finnest og ein slags lommebleier i fleece med lomme til innlegg, feks Drybees nighttime fleece pocket som har borrelåslukking og GAD breathable som har knappelukking. Mange føretrekkjer knappelukking pga enkelte større barn får opp borrelåsen og tek av seg bleia... Desse to har integrert sperrelag. Ein må ha ekstra mykje innlegg i nattbleiene i høve til dagbruk, og eit innlegg mange tyr til som nattinnlegg er p´tit med blå kant, som er tjukt og sug rikeleg. Min gut tissar ikkje så mykje at eg har bruk for så tjukt innlegg i dei formsydde bambusbleiene, men om ein brukar fleecebleier som ikkje sug i seg sjølv, så må ein nok ha rikeleg med innlegg. Nattbleierumpa skal vere litt ekstra stor. :-) Dette er vel det eg har plukka opp av å lese mange nattbleietrådar på tøybleieforumet på tettinntil.no, men har ikkje prøvd alle desse løysingane sjølv. Det er dei færraste som får det til å fungere med vanleg AIO bleie på natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå