Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

åssen er dette med når egget fester seg. når fester det seg? når kommer denne feste blødningen? blødde litt i dag så enten kommer tanta eller så veit jeg ikke. var bare en kvart t-skje... når i forhold til en evt festeblødning kan ma teste positivt?? er det lenge før festeblødningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt rosa utflod 14 dager etter mens, kan ha vært egglølsning kan ha vært festeblødning. Jeg lurer like masse som deg. 5 dager til IKM!

Tok en test for 2 dager siden, den var negativ. Fikk høre at det må være minst 4 dager til mens før den tester eventuellt positiv! Krysser fingene for deg :)

Skrevet

En festeblødning kommer 5-12 dager etter eggeløsningen. Ikke alle som får det da. Varierer hvordan den er. Men i mitt tilfelle så var det rosa i utfloden, ikke noe frisktblod! Så kan noen han brunlig også, og frisktblod men ikke så mye som mens.

Lykke til :D

Skrevet

krysser fingrene for deg jeg også;);) men tror i grunn at det er mensen her, blør litt i dag ogsp men er bare brunt da så skjønner i grunn ingen ting. tatt en test i dag også og den var negativ så er vel mensen som e rom døren her tror jeg;) når har man eggelæsning? før mens og etter mens eller?

Lykke til snupp;);)

Skrevet

Om det ikke er friskt blod som kommer i drøssevis så er det hår vet du :) Så du får gi det ett par dager!

Jeg testa i dag å der sto det gravid gitt :D

Eggeløsning har dt etter mens, ca 14 dager. Kommer ann på hvor lang sykluse du har :)

Skrevet

tusen takk for svar;) åååå, gratulerer såååå mye;);) såå glad på dine vegne;) enda ikke noe ordentlig blod her, bare bittelitt brunlig utflod. huff, kjipern alså. hvor lenge er det til ikm? eller har du hatt? trodde man hadde eggeløsning bårde før og etter mens jeg....klem

Skrevet

-En syklus kan f.eks se slik ut:

Jeg har 28 dager mellom hver mens. Dag 1-5 har jeg mensen, dag 14 har jeg eggløsning, dag 28 får jeg mensen igjen,-som da blir dag 1 i en ny syklus......osv rundt og rundt hehe. Jeg er da, i en normal syklus, fruktbar ca fra dag 11 til dag 15...klem fra meg:)

Skrevet

tusen takk for svaret;) ble nå en liten smule klokere, men ikke helt klok, hehe. lurer fremdeles på om egget må ha festet seg for at en test skl bli positiv. vil det si at jeg ikke har eggeløsning nå siden mensen ikke har vært her på 70 dager? blør bare litt brunt nå...

Skrevet

Egget må ha festet seg for å få positiv test. Det er da du begynner å produsere det hormonet som slår ut på testen. Egget fester seg ca 5-12 dager etter eggløsning tror jeg det er. Kommer jo litt an på hvor i systemet ditt befruktningen har skjedd,-hvor langt det befruktede egget må "reise" for å si det slik. Det er jo helt umulig å vite noe sikkert med deg, når du ikke har hatt mens på 70 dager. Men om du tror du har festeblødning nå, så må du jo ha blitt befruktet for 5-12 dager siden:) Eller så har du rett og slett begynnelsen på mensen....Det betyr vel at du kan teste sikkert om ca 10 dager eller noe sånt...?

Skrevet

du er en engel;) tusen takk for veldig godt svar;) jeg får nå nesten bare vente å se. men kan jeg ha hatt eggeløsning for en uke eller 2siden når jeg ikke har hatt mensen på så lenge? eller er det slik at el kun finner sted to uker etter mensen?

Skrevet

Ja, det kan du ha hatt. F.eks etter en fødsel vet man ikke når første eggløsning er. Eggløsning finner sted to uker FØR mensen. Altså, det vil gå 14 dager ganske nøyaktig fra eggløsning til mens, men fra mens til eggløsning kan det variere. Hvis du f.eks går 30 dager mellom hver mens, er det sannsynlig at eggløsning er på dag 16. Så f.eks etter bruk av hormoner(p.piller, hormonspiral osv) kan en ikke vite sikkert når første eggløsning vil komme naturlig. Skjønner?

Skrevet

aha, da skjønner jeg;);) sysn dette greine er vanskelig å forstå seg på, aldri vært helt inn i det;) må man ha el for å bli gravid? hvis det er mensen her nå da, betyr det t jeg har hatt el for 2uker siden? kan jeg være gravid selv om det er så lenge siden jeg hadde mens? blir elt gal av dette her, blødde så vidt en dråpe på søndag. blødde litt mørkt blod i går, brunlig, bitte litt på morgen i dag og nå etter på ingen ting. skjønner ingen ting liksom. huff.... får vel se om mensen kommer ordentlig i gang denne uken eller så får jeg teste igjen neste uke eller noe... for da bør den være positiv om dette er festeblødning... men hvor lenge varer en feste blødning? kan den var i flere dager eller...

Skrevet

Ja du må ha eggløsning for å bli gravid. Ja hvis du har fått mensen nå, er det 14 dager siden eggløsning. Tror en festeblødning bare er litt blod en dag. Det vet jeg ikke så mye om, har aldri hatt det selv når jeg har vært gravid.

Skrevet

oki, nei veit ikke en gang om det er mensen eller hva. blør ikke nå ikke siden morgen i dag, har bare vært sånnil og fra plutselig blør jeg bitte litt brunt, bun utflod egentlig og så blør jeg ikke, så veit i grunn ingen ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...