Bassen&Spira <3 Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Gutten min er nå 9 dager.. føler jeg ikke gjør annet enn å amme. Eller dvs han sover som regel 2,5 - 3 timer av gangen.. har da et veldig sugebehov.. får først fra det ene brystet, så bytter vi ei bleie før han får fra det andre igjen.. suger som regel ikke så lenge andre gangen, så da begynner jeg alltid med det brystet neste gang. Er vel sånn at i begynnelsen at den lille skal få når han vil??
Miss Honey Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 ja, jeg gir når hun er sulten uansett om det er 1 eller 6 timer siden. hun skifter veldig. noen dager er det nøyaktig 3 timer mellom hvert måltid, men plutselig kommer en periode der hun skal ha annen hver time, kanskje oftere. og hvis hun ikke blir sulten på 5-6 timer gidder jeg ikke presse henne til å spise heller;) hun er 26 dager foresten
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Det høres ut som du har fått inn perfekte rutiner. Hold på dem. Det er sånn det skal være. Kjære vene, hadde babyen min vært så "veloppdragen" da han var 9 dager, hadde jeg vært strålende fornøyd. Du trenger bare å følge med på det som kommer ut i andre enden og kanskje ta en kontrollveiing på helsestasjonen for sikker hets skyld.
Minaw Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Har en gutt på 14 dager nå, og her er det heldigvis likedan.. Unntatt i 12-1 tiden på natta.. Da må jeg gi hver pupp 2-3 ganger før han til slutt legger seg til å sove igjen.. Men dette er nok bare for at jeg har litt lite melk om kvelden foreløpig... Jo mer ungen suger, jo mer melk blir det.. Det beste er nok å gi hver gang ungen viser at han vil ha..
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Her var det null rutine i starten. Hold ut, det blir bedre :-)
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ammet HELE tiden i to mnd...de sa flere ganger på helsestasjonen at jeg satt med puppen for mye ute...men hva skulle jeg gjøre? Det var meningen at hun skulle legge på seg de kg Jeg brydde meg ikke, fulgte hennes behov. Var superdupersliten, men plutselig gikk det over, og i dag har vi rutiner på alt. Hun er snart 4 mnd. herlig
Mia29 Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg satt konstant med puppen ute de første 1-2 månedene. Da barnet mitt lå lavt på vektkurven gjorde jeg ikke noe forsøk på å "oppdra" henne til å spise sjeldnere. Hun fikk når hun følte hun trengte. Det er jo et tegn på at barnet har næringsvett og sørger for å holde produksjonen oppe. Det varierer jo hvor stor lagringskapasitet vi har og derfor vil det også variere hvor ofte barnet vil die. Omkring 2 måneder gikk vi over til å spise ca hver annen time. Omkring 4 måneders alder over til 3-4 timer i mellom. Nå nærmer vi oss 6-måneder. Jeg fullammer fortsatt. Nå varierer det mellom 2-5 timer mellom hvert måltid da økeperiodene nå kommer mye hyppigere. Jeg har vært heldig og stort sett klart meg med en servering i løpet av natten, noen ganger to.
MiMa09 Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Gutten min var liten og tynn og gikk ned litt for mye de første dagene. Jeg fikk beskjed på barselavd at jeg skulle gi mat hver gang han ville ha, og minst hver 3. time. Babyen min var svært så trøtt i starten og måtte vekke han for å gi mat. Han var ikke veldig intr i å spise fordi han var så trøtt, men det ga seg ganske greit, og nå når han er 2 mnd spiser han ca hver 3 time fortsatt utenom på natta, da sover han fra 21 til ca 05 før han vil ha mat.
Kodex89 Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 På starten kunne jeg på enkelte dager amme mer eller mindre 4-6 timer i strekk.. Har en god og rund baby som veide nesten 4 kg når han ble født så lar han styre alt selv, fram til de eventuelt sier noe på helsestasjonen. De spiser jo ofte mye i starten for å øke produksjonen, såkalte økedøgn. Men de regulerer dette veldig fint selv:) Flinke er de!!! Nå er han 3 mnd å føler at det begynner å komme rutiner.. Spiser ca hver 4. time, men enkelte dager spiser han oftere og andre ganger med sjeldent. Men han følger sin kurve så han klarer det veldig fint på egenhånd!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Hvis du vil ha litt ammepause kan du jo skaffe deg et bæresjal. Babyer som blir båret trenger ikke så ofte mat fordi de får dekt nærhetsbehovet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå