Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg jobber idag 100 %, og har ok inntekt - dvs at jeg bare har ekstra barnetrygd samt støtte til barnetilsyn fra NAV. Jeg må ta et års videreutdanning for å få fast stilling (står i arbeidskontrakten) - og lurer på å gjøre dette nå. Da vil jeg ha redusert lønn (drøyt 100 000) fra arbeidsplassen min. 1) ...hva kan jeg få av støtte utover den lønnen jeg har? For å klare lån og bilutgifter samt vanlig kost/nødvendige ting? 2) ...står samtidig i en situasjon hvor jeg og kjæresten min har snakket om å bli samboere? Da mister jeg vil retten til en del støtte? Men så blir vi jo to om utgiftene her hjemme! 3) ...vi snakker også om å få barn sammen... noe som ville være en drøm, både for meg, kjæresten min og barnet mitt som jeg har fra tidligere forhold! Hva da? Hva hvis det skjer under utdannelsen? Noen som har vært i samme situasjon? Selv om jeg ikke vil tenke økonomi først og fremst, så må jeg jo bare si at det har mye å si...!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Du kan ihvertfall søke nav om utdanningsstipend. Jeg vet ikke hva du tjener og hva samboern din tjener men forhør deg med nav, noen av de vet hva de driver med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå