Gå til innhold

Okay at gjestene må ta med egen alkohol i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet å regnet litt her,vi blir ganske mangen i bryllupet,og ser at jeg ikke har råd til både fin middag pluss alkohol .

Så er det greit å la de ha det med selv,eller er det kjipt?

Vin til middagen blir det jo,men ikke noe mer utenom det tenkte jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt kjipt og hadde heller frøyd bryllupet til jeg hadde råd å betale drikken selv..Men det er min mening..

Går kanskje an å kutte ned på andre ting??

Skrevet

Nei jeg ville ikke bedt gjestene om å ta med egen alkohol. Hva med en billig bar som dere står for? De kan betale for det de ønsker til innkjøpspris. Noen tar helt av når det er gratis alkohol, må man betale litt for det er man gjerne litt mer måteholden og unngår flatfyll.

Skrevet

Hm, nei synes ikke noe om det... Hva med bar?

Skrevet

Jeg personlig syntes ikke det er ok! Ser rett og slett harry ut syntes jeg..! Alle med hver sin pose med alkohol, noen med øl, noen sprit og blandevann, og andre med vin.. Nei ser det for meg, og syntes ikke det er en god løsning.. Det har vært debatt om det her før, og det er veldig delte meninger om det, selvfølgelig.

Da ville jeg heller solgt alkohol etter maten, istedet. At de må betale for det de drikker. Flere har jo den løsningen, og det er jo greit hvis en ikke har råd til å spandere all alkoholen.

Skrevet

Tror bar er et fint alternativ jeg, det trenger ikke bli dyrt for gjestene + at du sannsynligvis slipper alt for fulle mennesker som nyter fri bar ;o)

Skrevet

Mannen her hjemme synes det er helt okay å be de ta med selv,men jeg synes det er litt kjipt. Føler det blir litt feil.

Bar er en god ide ja!! :)

Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke gjort, men det er meg.

Da hadde jeg enten bare servert vin til maten og f. eks cognac til kaffen og det var dèt, eller så hadde jeg invitert noen færre gjester, eller spart lenge nok til jeg kunne kjøre "full pakke":-)

Man må heller ikke ha masse alkohol i et bryllup. Jeg har vært i mange bryllup med enten kun vin til maten eller ingen alkohol i det hele tatt. Like fine og like morsomme opplevelser der:)

Skrevet

Det syns jeg er fryktelig stusselig. Men hvis du har tenkt å ha fin middag med vin til maten, så er det ingenting i veien for at du kjøper inn en del øl, vin og andre ting på forhånd, og har en bar med "innkjøpspris" på alkoholen. Da koster øl'en ti kroner for en flaske eller 25 for en halvliter, et glass vin koster 20 kroner, en drink 20, osv. Da tar dere priser som gjør at dere får dekket alkoholen, men ikke mer. Det dere har kjøpt inn av vin og øl som ikke blir solgt, er det bare å levere tilbake til butikken. Sprit kan ikke leveres tilbake. Da kommer dere økonomisk sett ikke noe dårligere ut av det, men gjestene slipper å dra med seg poser med øl og vin.

Det blir veldig student-fest i mine øyne. Men vi har alle ulike meninger.

Skrevet

Vi hadde vin og øl til maten og konjakk til kaffen:) Ville gjestene ha mer tok de med seg selv:)

Skrevet

Jeg ble enig med meg selv om at vi skal ha bar,det har jeg faktisk ikke tenkt på før noen her skrev det hehe.

Er nettopp begynt å planlegge,er så mye å tenke på!!!

Jeg sa til mannen at det er ikke kult om folk må ta med egen drikke,føler det blir sånn vorspel greie hehe

Skrevet

Litt snodig å be de ha med alkohol selv ja.. :/

Derfor ikke vi har gifta oss enda for å si det sånn.. har ikke 100 000... :(

Skrevet

Vi hadde forresten bryllupsfesten vår på Kronen Gaard i Sandnes, og der er det smådyrt. Gjestene fikk velkomstdrink, treretters middag, nok av vin til maten, cognac til kaffe og kake, og to drikkebonger til bare etterpå. Her måtte vi som arrangerte festen betale restaurantpriser på alkohol. En flaske vin kostet 500 kroner, og det ble en del når man skulle servere til 60 gjester. En cognac kostet vel godt over hundrelappen. Og jeg tenkte aldri at det var kjipt av oss å kun spandere to drinker i tillegg til dette. Det tror jeg ingen gjester heller tenkte. Skulle gjerne stått for drikke selv, det hadde blitt myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye billigere.

Skrevet

Vi har tenkt på å bare ha de nærmeste familie og sånn til middag,og at resten kommer på "fest" senere.

Jeg vet ikke jeg,har nå heldigvis nesten 2 år på å planlegge hehe . :)

Måtte bare høre deres meninger,for sjefen her kunne ikke skjønne at det ikke var okay ser dere. Men nå kan han få lese det selv :)

Skrevet

Du kan lage avtale med Vinmonopolet om å levere tilbake både vin og sprit som ikke er åpnet. Det gjorde vi i vårt bryllup:)

Skrevet

Dessuten blir kostnaden den samme (muligens mindre) for gjestene om de kan kjøpe det de ønsker å drikke en dersom de på forhånd må kjøpe med seg det de tror de kommer til å drikke:o) Om de må betale 100 kr for en flaske vin på polet, får de 4-5 glass for samme prisen på festen.

P.S. Litt harry med klirring i poser i kirken:p

Skrevet

Hehe,ja og at alle står utfor kirka med hver sin rema pose hehe.

Neitakk..

Jeg finner nok på noe fornuftig tilslutt :)

Skrevet

Skikkelig kleint.

Medbrakt i bryllup, så betyr det kanskje at du 1) bør ha alkoholfritt bryllup, 2) bryllupsfest uten middag, 3) Ikke ha noe fest for annet enn deg selv om brudgommen og få familiemedlemmer.

"Jeg må rekke ølsalget, skal ha en sixpack til et bryllup jeg skal i", sorry det klinger ikke bra.

Skrevet

Vi serverte øl og vin til maten og på festen + cognac og baylies til kaffen da. Dersom noen av gjestene ville ha noe sterkere saker i glasset etter dette, skrev vi at de kunne ta med seg dette selv. På denne måten blei det ikke så veldig dyrt for oss, og vi kunne også levere tilbake overskuddet på polet/butikken. Fikk positive tilbakemeldinger på denne måten å gjøre det på. Slipper også unna de posene som noen over her nevner, for det var veldig få som hadde med seg noe ekstra siden vi hadde noe å servere hele kvelden....

Skrevet

Det er kjipt. Og dersom man bare blir invitert til kaffe og i tillegg må ta med egen drikke så er det ultrakjipt.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om å hverken ha med eller betale for drikke i et bryllup. Vi vlgte heller et annet lokale der vi kunne ha med drikke selv. Noen flasker sprit og litt vin/øl koster ikke all verden i fht til resten av bryllupet. Går jo evt an å ønske seg penger til bryllupsfesten som gave....kanskje...

Skrevet

Ja, da blir gaven noe man lager selv, he-he;0

Skrevet

Jeg hadde samme spørrerunden med våre venner. Endte opp med drikke til mat og kaffe og ta med selv til festen :)). Nå hadde ikke vi bryllup for det var vi ferdig med i utlandet, men en vennefest. Synes dette var en super løsning og det synes de andre også. Jeg hadde synes det var ok og ta med drikke selv til festen. Det opplevde vi i et annet bryllup også. Men der sto det ikke i invitasjonen og det var dumt for da visste vi det ikke :(. De bare trodde at alle visste det.

Skrevet

Nei det er ikke okay at man maa ta med egen drikke i bryllupet.. Synes heller ikke det er okay med bar, men det er i alle fall hakket bedre enn at man tar med selv.

Skrevet

Ja jeg synes selv det høres veldig kjipt ut. Snakket med en venninne nå,og hun sa at siden jeg har så god tid på meg,så kan jeg jo begynne å handle inn litt øl litt etter litt,så slipper jeg å få den store regningen på en gang om du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...