Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På UL (dag 1) sjekker de størrelsen på eggposene, hvor mange mm de er i diameter. Tror de skulle være ca 17-19(husker ikke helt). Og hvor mange det er som er store nok. Hvis de ikke er blitt store nok ennå så må du ta sprøyter i et par dager til, kanskje med større dose. Jeg måtte ta sprøyter i 2 dager til og gå opp fra 150 til 225 dose.

Etter de to dagene måtte jeg tilbake på ny UL(dag 3) for å se om de hadde vokst som de skulle. Det hadde de og jeg fikk da resept på eggløsningssprøyte + beroligende og smertestillende til uttaks dag.

Dagen etter UL med bekreftet riktig størrelse tok jeg eggløsningssprøyta(dag 4), neste dag var "hviledag"(dag 5) uten noe medikamenter, og dagen etter der var uttak (dag 6). 2 dager etter uttak var det innsett(dag 8).

Vet ikke alltid om det er 2 dager mellom uttak og innsett, men det var i alle fall det for meg.

Uttak var litt vondt, men mye mindre enn jeg hadde fryktet. Innsett var ikke vondt i det hele tatt! Tok ikke noen blodprøver nei, men måtte ha kanyle i armen på uttaksdagen med smertestillende/beroligende.

Håper det var svar på noen av dine spørsmål. Kan jo hende det gjøres litt forskjellig, men sånn var det i alle fall for meg. Jeg er på St.Olav. :-)

Hei hei!

For min del, var jeg på UL på en fredag og fikk bekreftet at eggene var store nok. Tok da eggløsningssprøyta lørdag kveld, og ingen medisin på søndag. Deretter uttak på mandag og innsett på onsdag. Alt gikk fint og er nå gravid:-)

Jeg er også på St. Olavs.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...