Gå til innhold

Fortsatt mye smerter nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det er nå 11 dager siden fødsel og jeg føler meg fortsatt helt mørbanka nedentil. Spesielt på kveldene har jeg så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvor lenge varer dette da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sydd?

Hos meg var det stort sett stingene som gjorde vondt, til tider uutholdelig vondt. Men de forsvant på dagen 14 dager etter fødselen, og etter det hadde jeg ikke mer vondt.

Jeg hadde litt bekkensmerter hvis jeg stod eller gikk lenge, i hvertfall en 1 mnds tid etter fødselen. Og det kunne kjennes ubehagelig ut.

Skrevet

Hadde en liten rift innvendig som de valgte å ikke sy, også fikk jeg et sting utvendig. Er greit på morran og dagen, fortsatt vondt men med litt smertestillende så går det. Men på kvelden vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Håper det går over snart! Fra imorgen er jeg alene med den lille på dagtid, og skulle gjerne følt meg litt bedre før det. ;(

Har også hatt store smerter i magen pga at jeg ikke har fått gått ordentlig på do. Er sikkert pga smertene nedentil, at det gjør vondt å trykke. Det har heldigvis gitt seg litt med Laxoberal dråper. Tar gjerne de forskjellige smertene i svangerskapet en gang til istedenfor dette her! ;)

Skrevet

Du, husk å bruke smertestillende da. Jeg hadde vondt lenge men ble bedre av å bruke smertestillende.

Tror jeg tok ca 4 voltaren/diclofenac og max dose paracet daglig i nesten tre uker.

Hør med sykehuset hva du kan ta. Mange tar alt for lite smertestillende, og det er faktisk slik at god smertelindring nå kan minske smertene fremmover.

Skrevet

Har tatt 400 mg ibux (vet ikke om man ikke burde ta det hvis man ammer, men jeg ammer ikke så da er det jo greit) på morgenen også igjen på kvelden. Er egentlig ikke glad i å ta smertestillende, men tror jeg får øke dosen litt. Man kan jo egentlig ta 1 gram paracet f.eks 4 ganger i døgnet. Det er ikke godt å ha vondt.

Helt i starten når vi kom hjem klarte jeg ikke reise meg fra sofaen med lillegutten i armene. Måtte legge han fra meg og kravle meg sakte opp.. Uffameg. Heldigvis har vi en engel av en gutt. Så bare hans mor føler seg litt bedre nå så blir dette ordentlig kos :)

Skrevet

Kjenner meg i alle fall godt igjen. Jeg var helt immobil de tre første ukene. Et svare strev å komme meg opp av sofaen.

Men tilbake til smertestillende. Det er ikke bra å bruke for mye paracet og smertestillende over laaang tid, men i de ukene nå når du trenger det synes jeg ikke du skal være redd for det. (Mannen min er anestesilege, og driver med smertestilling, og han sier at det er et problem at særlig kvinner bruker for lite smertestillende fordi kroppen faktisk kan "lære seg å kjenne smerte" hvis man ikke demper smerten mens den er akutt.)

Skrevet

Takker masse for svar .. Det er jo bare i en kortere periode som du sier. Er ikke noe godt å gå og ha vondt.

:)

Skrevet

Kjenner til det der, men jeg hadde voldsomme smerter i 3 mnd, og klarte ikke sitte i det hele tatt. Men det kom av at jeg revnet voldsomt, og ble lappet sammen i over en time i full narkose... Aner ikke hvor mange sting, men det var mange...

Skjønner at du vil være i bedre form når du skal være alene hjemme på dagtid, men når jeg klarte meg, så klarer du deg også! Jeg klarte knapt å gå jeg, og det ble til at vi lå så lenge vi kunne før vi sto opp, sånn at jeg skulle ha færrest mulig timer i våken tilstand før mannen kom hjem på ettermiddagen..

Dette klarer du! Bruk smertestillende når du trenger det.

Skrevet

Herremin .. jeg har jo urinveisinfeksjon i tillegg. Så nå går jeg på Selexid, håper noe av smertene avtar etter den er borte!

God høst til dere alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...