Enda en! Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Er det noen som vet hvilke legekontorer i Oslo som utfører denne? Jeg er ikke "gammel nok", men har lyst til å få tatt den ettersom jeg ikke er superung heller. Skal på UL når jeg er 11+6, men tviler på at Volvat tar blodprøven også.
Enda en! Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 I tillegg til ul der man sjekker nakkefold og neseben rundt uke tolv tas en blodprøve der man ser etter hormonverdier som kan indikere kromosomavvik. Dette tilbudet gis til mødre over 38, tror jeg det er, og er helt risikofritt for barnet i motsetning til fostervannsprøve. Synes dette svangerskapet er så annerledes enn de to forrige. Usigelig slapp og helt rar i kroppen. Skulle gjerne visst litt om tilstanden der inne...
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Dra til legen/ JM forklar saken... Jeg får duo test pga fødselsangst. Klarer ikke både en fødsel, OG en fødsel av et sykt barn.... Jeg er 21 i morgen... Så er langt ifra "gammel nok" jeg...=P
Enda en! Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2009 Tror ikke legen min kommer til å støtte meg. Han synes også at ul i uke 12 er unødvendig. I Danmark får alle gravide tilbudet. Jeg mener at dette er et valg norske kvinner burde få ta selv, men man er redd for et samfunn der man velger bort det som ikke er perfekt. Her er det snakk om også å avdekke det som ikke er forenlig med liv, og etter ordinær ul i uke 18-20 er det jo grusomt å måtte avbrye et svangerskap! Frustrerende å ikke kunne få tatt en enkel blodprøve her hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå