Vaffern&Bebifisen Skrevet 4. oktober 2009 #1 Del Skrevet 4. oktober 2009 Vi begynner å nærme oss tiden der vi skal kjøpe vogn til bebifisen vår. Vi synes Teutonia spirit S3 virker som en god vogn, men jeg ønsker å høre noen erfaringer fra dere som har/hatt denne vognen før jeg bestemmer meg. Har den noen positive/negative egenskaper som er nevneverdige? Hvordan er den på vinterstid med snø og is? Alt av synspunkter taes godt i mot Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140759409-teutonia-spirit-s3-noen-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Del Skrevet 5. oktober 2009 Føler jeg har skrevet dette hundre ganger nå, siden dette spørsmålet stadig kommer opp, men... Jeg var storfornøyd med vogna fra dag en, lett i vekt og lett å trille! Babyen kosa seg oppi softbagen, lun og god kalesje, Overaskende god på vinterføre, overaskende fordi jeg har hørt mye negativt om luftkanalhjul og tre hjul på vinteren, men med håndbremsen som støtte noen ganger hadde jeg null problem på vinteren. Kjempefornøyd med at man kan snu sittedelen begge veier, luftenett bak i kalesjen for varme dager og titteluke når barnet sitter fra deg, pen og se på er den også Kjøpte nytt regntrekk m skjerm, koppholder og solskjerm på lilleprinsen, mine beste tilbehørkjøp Minus er at handlekurven er vanskelig å komme til når sitte/liggedelen er vendt mot meg. Bøyla i sportsdelen er litt lav, men lett å klikke opp når barnet settes inn i vogna. Det er ikke allverden av plass for en toåring i vogna, så sovevogn er det ikke da, men ei god vogn å sitte i og slappe litt av i for en 2-3åring. Jeg angrer ikke på vogna og har enda ikke kommet over ei annen vogna som jeg heller hadde ønska meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140759409-teutonia-spirit-s3-noen-erfaringer/#findComment-140766489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 6. oktober 2009 #3 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg vil si meg enig i hun over. Dattere min nærmer seg 1 år og jeg ser nå at dette ikke blir vognen hun kan sove i frem til hun er 3. Den er for smal. Jeg hadde fashionbag og var kjempefornøyd med den! Så jeg kommer ikke til å selge vognen før jeg har brukt bagdelen til en eventuellt nestemann! Men vi må gå til innkjøp av en vogn til som har god plass til å sove i! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140759409-teutonia-spirit-s3-noen-erfaringer/#findComment-140768644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er ikke fullt så fornøyd. Har spirit s3 til gutten min som nå er 8 måneder. Likte den forsåvidt godt med fashionbagen, bare synd at han vokste fra den før han var 5 måneder gammel (selv om det var sommer og ikke behov for pose). Her er noen punkter jeg ikke liker (med sportsvogna): - Synes den er veldig ustabil med sittedelen mot kjøreretningen, spesielt når barnet sitter oppreist. Føler at den kan velte når som helst dersom det er litt helning på veien, f.eks. hvis jeg må gå litt utpå veikanten fordi jeg møter en bil. Tyngdepunktet til vogna blir litt for lavt. Den blir også baktung og tåler veldig lite vekt på styret før den truer med å bikke bakover. - Veldig skummelt å dra vogna baklengs etter seg, f.eks. for å komme gjennom ei dør. Har flere ganger holdt på å velte. - Selene er helt merkelig plassert i sportsdelen - Den såkalte titteluka er jo ikke gjennomsiktig i det heletatt, men i spraglete plaststoff (som forøvrig blir veldig stivt når det er kaldt) - Det er generelt veldig "mye" kalesje på vogna. Det er jo et pluss siden den er lun og god, men er litt styr for å få kalesjen til å henge pent når du regulerer ryggen. Den integrerte myggnettingen inni kalesjen synes jeg mest er i veien. Den gjør det mer kronglete å ta opp og ned ryggen også. - Handlekurven er som nevnt vanskelig å komme til - Enda har gutten vår grei plass i sportsdelen, men jeg ser jo at den ikke kommer til å holde lenge før den blir for liten. Den er veldig smal i setet og kort i ryggen. Når barnet skal ligge kan du slå opp en klaff på toppen av ryggen som beskytter hodet til babyen. Men da blir ryggen så kort at det knapt er plass å ligge i vogna. Selene vil dessuten starte over hodet til barnet. Dersom du ikke slår opp denne klaffen føler jeg at babyen ligger veldig ubeskyttet siden kalesjen er helt myk. Bruker derfor denne vogna mest til trilleturer når baby er våken og bruker ei anna vogn når han skal sove. - Man bør ta av overdelen før man legger sammen vogna, ellers blir den veldig uhåndterlig. Den tar forholdsvis stor plass sammenlagt. Har ikke fått prøvd vogna på ordentlig vinterføre enda, men prøvde å trille på strand i sommer. Det var fullstendig umulig. Holdt på å knekke hele framhjulet, for hjulene stoppet helt opp. Merker også at den er fryktelig tung å trille på våt vei (grus) i forhold til andre vogner jeg har prøvd. For å være litt positiv til slutt, så er vogna veldig god å trille på asfalt og serdeles lettmanøvrert på kjøpesenter o.l. Den er liten og nett, og pen å se på (synes jeg da...). Har lunt og godt stormtrekk. Jeg ville ikke kjøpt den igjen, men tror jeg holder ut å ha den til jeg føler meg komfortabel med å ha barnet vendt fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140759409-teutonia-spirit-s3-noen-erfaringer/#findComment-140769094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffern&Bebifisen Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tusen takk for svar dere:) Vi har bestemt oss for å ikke gå for denne vognen. Vurderer heller Emmaljunga Edge Duo Combi, med sports understellet:) Føler den passer bedre til vår bruk og bosted:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140759409-teutonia-spirit-s3-noen-erfaringer/#findComment-140770289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå